Valentine’s Day, sărbătoarea iubirii sau a comerţului?
Articol editat de Valentina Adam, 13 februarie 2015, 06:00
Pe vremuri românii sărbătoreau Dragobetele sau Ziua Iubirii pe data de 24 februarie. Divinitate mitologică similară lui Eros sau Cupidon, Dragobete este considerat a fi fiul Dochiei, un bărbat chipeş şi iubăreţ nevoie mare. Nu blând ca Sfântul Valentin, ci năvalnic, el era la daci zeul care, ca un „naş cosmic”, oficia în cer la începutul primăverii nunta tuturor animalelor. În decursul anilor această tradiţie s-a extins şi la oameni. Dar cum vremurile ca şi oamenii, se schimbă, românii au început să-l prefere mai mult pe Sfântul Valentin. Şi aşa Valentine’s Day a devenit o sărbătoare importată în România, în detrimentul uneia autohtonă similară. Sărbătorită la 14 februarie, Valentines Day a devenit un adevărat fenomen comercial, o zi în care ne dovedim iubirea faţă de partener prin preţul cadoului oferit. Inimioare, jucării de pluş, bijuterii, îmbrăcăminte, excursii romantice, orice poate fi învelit într-un ambalaj numai bun de impresionat persoana iubită, totul depinde doar de bugetul fiecăruia.
Deci ce este până la urmă Valentine’s Day? O sărbătoare a iubirii sau a comerţului?