Trăim într-o lume media!
Articol editat de Daiana Rosca, 22 octombrie 2015, 06:03
Trăim într-o lume media. În ţările industrializate, oricine poate primi informaţii despre orice, la orice oră. Mass-media clasică – mai ales ziarele, radioul sau televiziunea – intră în legătură cu publicul larg, iar internetul este cel care facilitează comunicarea şi accesul la informaţii. Mass-media este un mijloc sau o serie de mijloace prin care se difuzează ştiri şi informaţii. Termenul de mass-media a fost inventat în anii 1920 de anglofoni, odată cu apariţia radioului, ziarelor şi revistelor. De atunci, ea a exercitat un impact puternic în ceea ce priveşte percepţia realităţii. Presa, radioul, televiziunea şi internetul constituie, în principal, mass-media. Elementul comun al acestor mijloace de informare rezidă în prezenţa lor publică şi indirectă în viaţa oamenilor, prin intermediul unor mijloace tehnice de distribuţie. Mass-media trebuie să îndeplinească diferite obligaţii în societate, una dintre ele fiind cea de informare. Ea trebuie să informeze consumatorii într-o manieră completă, obiectivă şi Inteligibilă, pentru ca aceştia să fie în măsură să urmărească şi să înţeleagă evenimentele politice şi economice, presa fiind şi un organism de control. Acesta este motivul pentru care presa este adesea numită “a patra putere în stat“.
Din păcate în România presa scrisă a intrat într-un con de umbră. Din cauza costurilor ridicate de publicare şi a scăderii drastice a numărului de cititori, majoritatea publicaţiilor apărute după evenimentele din Decembrie 1989 au dispărut. La mare căutare au rămas Televiziunile, pentru imagine, care se spune că face cât o mie de cuvinte, internetul, pentru diversitatea pe care o poate oferi şi radioul, pentru că surprinde şi transmite în timp real informaţia.
Indiferent de previziuni, mass-media va rămâne o sursă permanentă de informaţii
Sursă foto: studii-media.blogspot.com