„Ploaie” de accidente din cauza vremii nefavorabile
Conform datelor furnizate de Inspectoratul General de Poliţie, în ultimii ani viteza neadaptată condiţiilor meteo este una dintre principalele cauze ale accidentelor, ce au loc pe şoselele din România. Vizibilitatea redusă, nivelul mai scăzut de aderenţă şi şansa de a lovi bălţi adânci sunt doar câteva dintre problemele pe care le poţi întâlni în cazul conducerii pe timp de ploaie. Tehnologia tot mai avansată vine în sprijinul conducătorilor auto cu ştergătoare de parbriz mai eficiente, dezaburitoare de parbriz performante şi anvelope cu capacitate îmbunătăţită de aderenţă în condiţii umede de condus. Cu toate acestea, experienţa şoferului, dotarea maşinii şi starea drumului rămân factorii determinanţi.[poll id=”143″]
Ploaia căzută în ultimele zile a creat probleme pe drumurile din Caraş-Severin. De la începutul acestei săptămâni au fost înregistrate mai multe accidente rutiere soldate cu victime. Poliţiştii s-au obişnuit să fie chemaţi la accidente în primele zile ploioase, spune inspectorul principal Dorin Ţugmeanu de la Serviciul rutier Caraş-Severin. „De fiecare dată când după o perioadă mai lungă de timp în care drumul este uscat, în momentul în care începe să plouă şi devine umed sau acoperit cu un strat subţire de apă, înregistrăm accidente cu victime. Prima cauză este neadaptarea vitezei de deplasare la condiţiile de drum. De obicei, aceste accidente se produc în curbe. Şi gradul de uzură al pneurilor are efecte negative, favorizând producerea de accidente pe vreme ploioasă”, a declarat Ţugmeanu.
Articol editat de Mirabela Afronie, 18 iunie 2014, 06:25 / actualizat: 18 iunie 2014, 16:00
Conform datelor furnizate de Inspectoratul General de Poliţie, în ultimii ani viteza neadaptată condiţiilor meteo este una dintre principalele cauze ale accidentelor, ce au loc pe şoselele din România. Vizibilitatea redusă, nivelul mai scăzut de aderenţă şi şansa de a lovi bălţi adânci sunt doar câteva dintre problemele pe care le poţi întâlni în cazul conducerii pe timp de ploaie. Tehnologia tot mai avansată vine în sprijinul conducătorilor auto cu ştergătoare de parbriz mai eficiente, dezaburitoare de parbriz performante şi anvelope cu capacitate îmbunătăţită de aderenţă în condiţii umede de condus. Cu toate acestea, experienţa şoferului, dotarea maşinii şi starea drumului rămân factorii determinanţi.[poll id=”143″]
Ploaia căzută în ultimele zile a creat probleme pe drumurile din Caraş-Severin. De la începutul acestei săptămâni au fost înregistrate mai multe accidente rutiere soldate cu victime. Poliţiştii s-au obişnuit să fie chemaţi la accidente în primele zile ploioase, spune inspectorul principal Dorin Ţugmeanu de la Serviciul rutier Caraş-Severin. „De fiecare dată când după o perioadă mai lungă de timp în care drumul este uscat, în momentul în care începe să plouă şi devine umed sau acoperit cu un strat subţire de apă, înregistrăm accidente cu victime. Prima cauză este neadaptarea vitezei de deplasare la condiţiile de drum. De obicei, aceste accidente se produc în curbe. Şi gradul de uzură al pneurilor are efecte negative, favorizând producerea de accidente pe vreme ploioasă”, a declarat Ţugmeanu.
Poliţiştii rutieri din Caraş-Severin desfăşoară astăzi o serie de controale în trafic, pentru a preveni producerea unor astfel de accidente. Verificările au loc pe raza municipiului Reşiţa şi pe DN 6,în special în zona Armeniş-Sadova Veche, acolo unde au avut loc două accidente deosebit de grave în această săptămână.
(Sebastian Dragomir)
Neatenția și teribilismul la volan sunt cauze care conduc la producerea de accidente rutiere soldate de multe ori cu pierderi de vieți omenești. Caransebeșenii intervievați de Cornelia Vlaicu spun că la aceste cauze se adaugă viteza dar și conducerea sub influența băuturilor alcoolice.
(Cornelia Vlaicu)
În acest an, în judeţul Caraş-Severin s-au produs 113 accidente rutiere cu victime. 23 dintre acestea au avut loc în condiţiile unui carosabil umed.
Pentru desfăşurarea normală a traficului rutier trebuie să existe o comuniune între trei elemente: om drum şi maşină. Principalul pion în această ecuaţie îl reprezintă factorul uman, fără însă a neglija celelalte elemente. Dorin Ţugmeanu spune că experienţa în şofat te poate salva, dar atenţia în conducere primează:
În concluzie, pentru a preveni producerea accidentelor de circulaţie pe fondul fenomenelor meteorologice nefavorabile, conducătorii auto trebuie să adopte o conduită preventivă şi să circule cu viteză redusă, adaptată în permanent la condiţiile de carosabil.
(Sebastian Dragomir)