Mersul pe bicicletă – risc sau plăcere
Atât bicicliştii cât şi soferii ar trebui să fie mai atenţi în trafic pentru că înainte de toate, viaţa are prioritate !
Miercuri, 23 iulie 2014, ora 10.30
Bicicliştii reşiţeni pot circula după norme europene, doar în partea de jos a oraşului, respectiv în cartierul Lunca Bârzavei. Printr-un proiect de reabilitare a străzilor din 2013 s-au realizat concomitent şi 10,8 km de piste dedicate acestora. Ele sunt trasate pe Bulevardele Republicii şi Muncii, pe Aleea Herculane şi străzile Făgăraşului, Ţarcului şi Progresului.
Pentru partea de sus a oraşului a fost realizat, încă din 2011, un alt proiect ce cuprinde 10, 2 km de piste pentru biciclete, dar deocamdată nu a primit finanţare – ne-a transmis Titiana Cătană- director al Primăriei Reşiţa.
Articol editat de Alin Datcu, 23 iulie 2014, 06:12 / actualizat: 23 iulie 2014, 13:50
Miercuri, 23 iulie 2014, ora 13.45
Accidentele în care sunt implicaţi biciclişti par să crească de la o zi la alta în Caraş-Severin. Fie că sunt grave sau nu, incidentele de acest gen ar putea fi evitate.
Şoferii reşiţeni cataloghează bicicliştii drept pericol public. Aceştia susţin că nu respecta regulile de circulaţie si de multe ori îşi pun viaţa în primejdie. La polul opus bicicliştii susţin că şoferii nu le acordă prioritate. Mai sunt şi cazuri în care cei mai tineri dintre biciclişti recunosc că mai greşesc mai ales atunci când se afla în faţa unei treceri de pietoni. Aceştia de cele mai multe ori traversează strada pe bicicletă şi nu pe lângă, conform regulamentului.
Atât bicicliştii cât şi soferii ar trebui să fie mai atenţi în trafic pentru că înainte de toate, viaţa are prioritate !
Miercuri, 23 iulie 2014, ora 10.30
Bicicliştii reşiţeni pot circula după norme europene, doar în partea de jos a oraşului, respectiv în cartierul Lunca Bârzavei. Printr-un proiect de reabilitare a străzilor din 2013 s-au realizat concomitent şi 10,8 km de piste dedicate acestora. Ele sunt trasate pe Bulevardele Republicii şi Muncii, pe Aleea Herculane şi străzile Făgăraşului, Ţarcului şi Progresului.
Pentru partea de sus a oraşului a fost realizat, încă din 2011, un alt proiect ce cuprinde 10, 2 km de piste pentru biciclete, dar deocamdată nu a primit finanţare – ne-a transmis Titiana Cătană- director al Primăriei Reşiţa.
Miercuri, 23 iulie 2014, ora 12.00
Copii sunt expusi riscului de a se accidenta, indiferent de locul în care merg cu bicicleta. Un studiu arată că severitatea rănirilor este identică la copii mici care merg cu bicicleta pe lângă casă sau a celor mai mari care folosesc bicicleta ca mijloc de transport. Accidentările cu bicicleta a minorilor se datorează de cele mai multe ori erorilor făcute de ei. Din acest motiv este important ca părinţii să îi înveţe cum să evite accidentele, spune inspectorul principal Adrian Jurjica de la Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din IPJ Caraş-Severin:
Miercuri, 23 iulie 2014, ora 06.00
Mersul pe bicicletă este mult mai sănătos decât deplasarea cu maşina şi, în plus, provoacă mai puţin zgomot, nu poluează şi nu cauzează aglomerări în trafic. Adoptând o serie de măsuri simple de siguranță precum casca de protecţie şi utilizarea pistelor speciale, se poate reduce riscul producerii unui accident. O serie de dispozitive de securitate sunt obligatorii pentru toţi bicicliştii: frâne, sonerie şi elemente reflectorizante. Din păcate, în orașele din România sunt prea puține piste pentru biciclete, iar acolo unde există nu au continuitate și în multe cazuri sunt ocupate de mașini ori de pietoni.[poll id=”166″]
Peste 100 de biciclişti au fost sancţionaţi în acest an de poliţiştii cărăşeni pentru că nu au respectat legislaţia rutieră. Din totalul de 137 de accidente cu victime, 11 au fost din vina bicicliştilor. Două persoane şi-au pierdut viaţa, alte două au fost rănite grav, iar două au suferit răni uşoare. Inspectorul Alin Anderca de la Serviciul Rutier Caraş-Severin, spune că bicicliştii ar trebui să fie mult mai responsabili cu viaţa lor pentru că intră în trafic alături de autovehicule de diferite categorii. Ascultaţi un interviu realizat de Sebastian Dragomir: