Hârburile, pericolele de pe şosele
Inspecţia tehnică periodică este obligatorie pentru orice vehicul care circulă pe drumurile publice. În cazul autoturismelor de uz personal, ITP se face o data la doi ani, numai de către Registrul Auto Român, de operatorii autorizaţi. Prin acest procedeu fără a fi demontat, vehicolului îi este verificată şi apreciată starea tehnica. Şoferii ştiu că această regulă este sfântă şi o respectă întocmai .
Articol editat de Mirabela Afronie, 24 noiembrie 2014, 07:17 / actualizat: 26 noiembrie 2014, 11:12
Parcul auto naţional numără în prezent aproximativ 5.700.000 de vehicule. Cele fabricate în alte state ajung la aproape 4.500.000 de unităţi. Un raport al Registrului Auto Român, pentru primul semestru al acestui an arată că peste jumătate din maşinile care au fost controlate în trafic au avut diferite probleme tehnice.
Cauzele pot fi multiple, de la lipsa banilor pentru reparaţii, până la infrastructura defectuoasă. O altă cauză ar fi şi calitatea slabă a pieselor de schimb şi a subansamblelor autovehiculelor.
Când industria mondială de profil caută soluţii pentru ca autoturismele să poată circula fără un conducător auto, calculatorul de bord fiind suveran, la noi mai sunt multe maşini care pun în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic şi chiar pietonii.
Mai există o categorie de maşini, cele care sunt înmatriculate în Bulgaria, şi care nici măcar nu ajung o dată la doi ani la atelierele de Inspecţie Tehnică Periodică.
Aceste subiecte vor fi dezbătute astăzi la Radio România Reşiţa.
Controalele efectuate în trafic pentru verificarea stării tehnice a autoturismelor se execută de către inspectorii Registrului Auto Român, cu sprijinul poliţiştilor rutieri. Practic, doar poliţiştii au dreptul să oprească maşinile, spune inspectorul Alin Anderca de la Serviciul Rutier Caraş-Severin. Şoferii care circulă cu autovehicule cu defecţiuni tehnice sau cu ITP-ul expirat riscă amenzi cuprinse între 810 şi 1800 de lei, a mai spus Alin Anderca. În funcţie de gravitatea defecţiunilor se poate reţine şi certificatul de înmatriculare al autovehicului. Zilnic, în Caraş-severin sunt depistate 4-5 maşini care nu corespund din punct de vedere tehnic. Anderca explică şi modalitatea în care se poate recupera de la Poliţie certificatul de înmatriculare:
Inspecţia tehnică periodică este obligatorie pentru orice vehicul care circulă pe drumurile publice. În cazul autoturismelor de uz personal, ITP se face o data la doi ani, numai de către Registrul Auto Român, de operatorii autorizaţi. Prin acest procedeu fără a fi demontat, vehicolului îi este verificată şi apreciată starea tehnica. Şoferii ştiu că această regulă este sfântă şi o respectă întocmai .
Înregistrarea emisiunii „Ascultă cum te ascult”: