Tesla raportează venituri record pentru 2022, cu 1,31 milioane de vehicule electrice vândute
Tesla a vândut mai multe mașini și a câștigat mai mulți bani ca niciodată, în ciuda scăderii prețului său mediu de tranzacție. Producătorul auto își îndreaptă acum atenția către software pentru a genera profit.
Articol editat de Radio Resita, 27 ianuarie 2023, 11:39
Tesla a terminat anul 2022 convenabil, susținut de recentele reduceri de preț pentru stabilul său de sedanuri și SUV-uri electrice. Declarația de câștiguri pentru anul 2022 a producătorului auto, publicată miercuri la închiderea pieței, a dezvăluit că a livrat 405.000 de mașini electrice în al patrulea trimestru, în creștere față de 343.000 de livrări în trimestrul precedent. Acest lucru aduce livrările totale ale Tesla în 2022 la 1,31 milioane de mașini, ceea ce reprezintă un nivel record pentru marcă și o creștere de 40% de la an la an, dar și puțin mai puțin de propriul obiectiv de 1,4 milioane de livrări.
În comunicatul privind veniturile Tesla, acesta observă că prețul mediu de vânzare pentru vehiculele sale „a fost în general pe o traiectorie descendentă de mulți ani”. Producătorul de automobile a redus prețurile cu până la 20% la gama sa de mașini electrice la sfârșitul anului trecut.
Investitorii nu au fost foarte mulțumiți de reducerile de preț, dar Elon Musk a postulat că Tesla-ul mai accesibil este un lucru bun.
„Întotdeauna a fost obiectivul nostru să facem mașinile accesibile pentru cât mai mulți oameni posibil”, a spus directorul executive al Tesla într-un apel telefonic cu investitorii miercuri. „Așa că mă bucur că reușim să facem asta”.
Producătorul auto raportează că prețul mediu de vânzare al unui Tesla s-a redus la jumătate între 2017 și 2022 și va continua probabil să scadă. Acest lucru se datorează parțial scăderilor de preț, dar mai ales datorită modelelor 3 și Y mai puțin costisitoare
Tesla proiectează, de asemenea, că profiturile legate de software, post-vânzarea și serviciile vor prelua o parte din slăbirea prețurilor tranzacțiilor mai mici.
Anul trecut, Tesla a lansat, de asemenea, versiunea Beta Full Self-Driving pentru aproximativ 400.000 de clienți din Statele Unite ale Americii și Canada care au plătit pentru software-ul de asistență pentru șofer și, deși acea lansare nu a fost lipsită de controverse, este un pas important în planul producătorului auto să-și accelereze câștigurile legate de software.
Privind cu nerăbdare, Tesla se așteaptă ca șirul său de creștere să continue, prezicând 1,8 milioane de mașini vândute în 2023. De mult timp, producția Cybertruck este de așteptat să înceapă la sfârșitul acestui an în Texas, cu mai multe detalii la evenimentul Ziua Investitorului al producătorului de automobile de pe 1 martie. Între timp, Tesla Semi a intrat în producția pilot în Nevada, primele câteva exemple fiind livrate la PepsiCo la sfârșitul anului trecut.
Sursa: cnet.com