Tehnologia la zi – IT&C principala categorie de interes
A trecut și Black Friday pe stil românesc și de altfel, singura zi de reducere din an care se manifestă sub semnul acestei sărbători, cel puțin pentru unul dintre retail-erii online extrem de cunoscuți care au participat la vinerea reducerilor.
Articol editat de Ovidiu Babolea, 13 noiembrie 2021, 16:00 / actualizat: 14 noiembrie 2021, 9:46
Alții au furat startul și încă mai fac reduceri sub același semn de Black Friday, iar alții așteaptă și Black Friday pe stil american, care anul acesta este peste alte câteva zile, pe 26 noiembrie, după Thanksgiving Day, iar explicația decalajului românesc este că, imediat apoi, pe 1 decembrie este ziua națională a României, iar curierii nu lucrează atunci și coletele ar putea ajunge cu întârziere la cumpărători.
Legătura dintre cei mai bogați oameni
Și cum Black Friday a fost ieri, primele rezultate arată și anul acesta un interes crescut pentru produsele din categoria echipamentelor IT&C, adică de la telefoane, laptop-uri, PC-uri, Televizoare cu tehnologie Oled, până la alte electronice și electrocasnice, un vârf având în categoria aceasta și aspiratoarele robot. Pe locul al doilea a rămas categoria fashion, de la articole de îmbrăcăminte și întreținere, până la truse de machiaj.
Și nu doar pentru că este pandemie, dar și pentru că aceasta este direcția viitorului, și mai ales dacă este să întrebăm pe cei 4 cei mai influenți oameni bogați ai planetei, evident vorbesc despre Elon Musk, Jeff Bezzos, Bill Gates și Mark Zuckerberg pe care nu întâmplător îi leagă domeniul tech, IT și online, cea mai mare participare de anul acesta la Black Friday a cumpărătorilor români a fost în online – bineînțeles.
Așa că orele când site-urile cu reduceri au fost cele mai accesate, multe luate cu asalt de cumpărătorii români în așa fel încât au picat serverele, au fost vineri la miezul nopții (ora 00:00), adică imediat cum am pășit cu toții în ultima zi lucrătoare a săptămânii, urmat de ora 07.00 (dimineața ca să fie mai clar) și ora 19.00. Date care totuși s-ar putea schimba fiind lansate in această dimineață, adică imediat cum s-a încheiat sărbătoarea reducerilor.
Comandamentul Special Black Friday
Șiiii… pentru a nu se transforma totul într-o zi a păcălelilor și a reducerilor false, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a înființat Comandamentului Special Black Friday, cu scopul de a supraveghea permanent asupra promoțiilor din această perioadă.
Și chiar din primele ore de activitate a Comandamentului Special Black Friday au fost verificați și sancționați 11 operatori economici, cu amenzi în valoare totală de 275 de mii de lei. 10 dintre aceștia fiind obligați să înceteze practicile comerciale. 5 fiind din categoria produselor IT&C
Apoi tot în cursul zilei de ieri, comandamentul a mai sancționat alți 10 agenți economici, cu amenzi în valoare de 260 de mii de lei.
În total 21 de retaileri au fost verificați și amendați cu (535 de mii de lei) peste jumătate de milion de lei, pentru reduceri false de Black Friday. Potrivit ANPC principala neregulă a fost nerespectarea conceptului de reducere, adică Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
Asta ca să știm cu toții ce înseamnă de fapt o reducere reală.