Gata cu modul avion? Uniunea Europeană permită apelurile la zboruri
Pasagerii companiilor aeriene din Uniunea Europeană (UE) vor putea în curând să-și folosească telefoanele la maximum pe cer.
Articol editat de Radio Resita, 7 decembrie 2022, 11:00
Comisia Europeană a hotărât că companiile aeriene pot furniza tehnologie 5G la bordul avioanelor, alături de date mobile mai lente.
Acest lucru ar putea însemna că pasagerii nu vor mai fi obligați să își pună telefonul în modul avion – deși detaliile despre modul în care va fi implementat sunt neclare. Termenul limită pentru ca statele membre să pună la dispoziție benzile de frecvență 5G pentru avioane este 30 iunie 2023.
Acest lucru va însemna că oamenii pot folosi toate funcțiile telefonului lor în timpul zborului – permițând apeluri, precum și aplicații grele de date care transmit în flux muzică și videoclipuri.
Thierry Breton, comisarul UE pentru piața internă, a declarat că planul va „permite servicii inovatoare pentru oameni” și va ajuta companiile europene să se dezvolte.
„Cerul nu mai este o limită când vine vorba de posibilitățile oferite de conectivitate super-rapidă, de mare capacitate”, a spus el.
Comisia Europeană a rezervat anumite benzi de frecvență pentru aeronave din 2008, permițând unor servicii să ofere acces la internet în aer.
Dar acest serviciu a fost lent din punct de vedere istoric, deoarece s-a bazat pe echipamente pentru a conecta oamenii prin satelit între avion și sol.
Noul sistem va putea profita de vitezele de descărcare mult mai rapide oferite de 5G, care poate fi de peste 100 Mbps – permițând descărcarea unui film în doar câteva minute.
Dai Whittingham, directorul executiv al Comitetului pentru Siguranța Zborului din Marea Britanie, a declarat pentru BBC că modul avion a fost important din punct de vedere istoric din cauza lipsei de cunoștințe despre modul în care dispozitivele mobile afectează aeronavele.
„Exista o îngrijorare că ar putea interfera cu sistemele automate de control al zborului”, a spus el. „Ceea ce s-a descoperit cu experiența este că riscul de interferență este foarte mic. Recomandarea a fost întotdeauna ca, odată ce vă aflați în zbor, dispozitivele să fie în modul avion”.
În Statele Unite ale Americii a existat îngrijorarea că frecvențele 5G ar putea interfera cu zborurile și chiar pot duce la măsurători eronate de altitudine.
Dar dl Whittingham a spus că aceasta nu este o problemă în Marea Britanie și Uniunea Europeană.
„Există mult mai puține perspective de interferență”, a spus el, „Avem un set diferit de frecvențe pentru 5G și există setări de putere mai scăzute decât cele care au fost permise în SUA.
„Publicul care călătorește vrea 5G. Autoritățile de reglementare vor deschide această posibilitate, dar vor fi pași care vor fi luați pentru a se asigura că orice ar face este în siguranță”.