Ministerul Afacerilor Europene a lansat linia telefonică TELVERDE SOLVIT
RRA
Articol editat de Valentina Adam, 17 august 2017, 06:46
Linia telefonică TELVERDE SOLVIT cu numărul 0800 672 507 poate fi apelată gratuit din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă, de luni până vineri, în intervalul orar 9.00 – 16.00.
Potrivit ministrului delegat pentru afaceri europene, Victor Negrescu, TELVERDE SOLVIT vine în întâmpinarea persoanelor fizice şi juridice ale căror drepturi dobândite prin calitatea de cetăţean al Uniunii Europene au fost încălcate într-un alt stat membru. El a precizaţ la reuniunea săptămânală a Comitetului de coordonare a sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene, că, prin lansarea acestei linii telefonice gratuite, Ministerul de Externe doreşte să arate că cetăţenii români sunt protejaţi şi că reacţionează atunci când există orice semnal că ei sunt trataţi incorect.
SOLVIT este un serviciu gratuiţ creat şi coordonat de către Comisia Europeană, iar termenul de soluţionare a cererilor este de zece săptămâni.
De asemenea, SOLVIT îndeplineşte rolul de intermediar şi se ocupă de problemele transfrontaliere între o întreprindere sau un cetăţean, pe de o parte, şi o autoritate publică, pe de alta, acolo unde există posibilitatea ca legislaţia comunitară să fi fost aplicată în mod necorespunzător. Potrivit ministrului delegat pentru afaceri europene, SOLVIT le reaminteşte autorităţilor în cauză care sunt drepturile încălcate şi colaborează cu acestea pentru a rezolva problema.
Totodată, în sfera de competenţe intră recunoaşterea calificărilor profesionale şi a diplomelor în alte state membre, calcularea pensiilor şi a indemnizaţiilor de şomaj, înmatricularea autovehiculelor şi permisele de conducere, obţinerea permiselor de şedere, accesul la educaţie sau circulaţia capitalurilor şi rambursările de TVA.
Serviciul SOLVIT funcţionează pe baza cooperării dintre cele 31 de centre constituite în cadrul administraţiilor publice ale statelor membre ale Uniunii Europene şi ale celorlalte trei state aparţinând Spaţiului Economic European (Norvegia, Islanda şi Liechtenstein).
Fiecare plângere este gestionată de două centre: cel de origine şi cel responsabil. Pe de altă parte, SOLVIT nu poate rezolva litigii între două firme sau problemele întâmpinate în calitate de consumator, dar nici nu gestionează plângeri la adresa instituţiilor Uniunii Europene.
Anul trecuţ SOLVIT s-a ocupaţ la nivelul Uniunii Europene, de peste 2.400 de cazuri. Centrele sale au lucrat în medie 59 de zile pentru gestionarea unui caz şi au soluţionat 89% din petiţii.
RRA
foto:eurostiri.eu