[AUDIO] Caraș-Severin: zeci de apeluri la Telefonul Unic al Copilului – 119. Majoritatea n-au legătură cu adevăratul obiectiv al acestui serviciu
Articol editat de Cristina Corocan, 12 ianuarie 2022, 09:12 / actualizat: 12 ianuarie 2022, 13:20
În Caraș-Severin, serviciul unic 119 a fost apelat de peste 60 de ori de la lansarea de săptămâna trecută, dar se pare că oamenii nu au înțeles în ce situații ar trebui să sune la acest număr.
Elena Amzoi, directorul executiv al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin explică:
”Au fost 64 de apeluri, iar dintre acestea doar 3 au fost sesizări pentru copii. În momentul acesta le-am dat în lucru cazurile. Celelalte au fost în afara ariei noastre de competență, pentru că oamenii au înțeles greșit utilitatea acestui serviciu. Vă dau un exemplu: o persoană a sunat pentru că voia un număr de Taxi. Trebuie făcute doar sesizări de abuz asupra copilului.”
Numărul unic 119, poate fi apelat de către orice persoană care are cunoștință despre un copil aflat într-o situație dificilă, de risc, abuz, neglijare.
Serviciul este disponibil 24 de ore din 24.