Vineri, 13 mai, se dă startul programelor RABLA
Vineri, 13 mai, începe o nouă sesiune a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. O alta se va desfășura în septembrie și așa va fi și în anii următori: o etapă la început de an, iar alta spre final.
Articol editat de Ovidiu Babolea, 13 mai 2022, 10:09 / actualizat: 13 mai 2022, 16:08
În primul rând va fi redus, treptat, bugetul pentru Rabla Clasic și va crește bugetul Rabla Plus, pentru a ține cont de cererea pentru automobile electrice, iar administrațiile locale vor avea, în premieră, sursa separată de finanțare.
Din 13 până în 31
Potrivit noului calendar Rabla, din 13 mai, până în 31 mai, persoanele fizice se vor putea înscrie în program prin intermediul dealerilor auto autorizați, iar persoanele juridice vor putea depune dosarele de finanțare prin accesarea aplicației informatice puse la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu.
Șeful AFM a mai spus că va mai fi o sesiune Rabla în septembrie, cu sume consistente. „Gândirea noastră este să avem pe viitor două sesiuni Rabla pe an: una mai la început și cea de-a doua în ultima parte a anului”, a spus Laurențiu Neculaescu.
Vom recupera toate întârzierile
Au fost probleme și întârzieri în prima etapă din Programul Rabla, a admis într-o conferință de presă Ministrul Mediului, Tánczos Barna, care a spus că, treptat, va fi redus bugetul Rabla Clasic și va crește bugetul Rabla Plus.
„Avem oareșce provocări în derularea programului Rabla. Bugetul majorat și avalanșa de solicitări și-au pus amprenta pe procedurile interne și pe capacitatea instituțională a AFM de a răspunde ferm la ele, dar avem o asumare clară și o promisiune fermă din partea președintelui AFM și vom recupera toate întârzierile și vom rezolva toate problemele cu care se confruntă” a mai declarant Ministrul Mediului.
Bugete reașezate
Laurențiu Neculaescu, președinte AFM, a mai spus că bugetele au fost „reașezate” pentru a ține cont de cererea pentru automobile electrice.
Astfel, bugetele sunt:
- Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane fizice – 335.500.000 lei;
- Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane juridice – 123.000.000 lei;
- Programul Rabla Clasic, beneficiari U.A.T.-uri și instituții publice – 50.000.000 lei;
Iar pentru:
- Programul Rabla Plus, beneficiari persoane fizice – 262.000.000 lei;
- Programul Rabla Plus, beneficiari persoane juridice – 190.300.000 lei;
- Programul Rabla Plus, beneficiari U.A.T.-uri și instituții publice –100.000.000 lei.
Rabla Local – fără obligații
În cadrul aceleiași conferințe, potrivit hotnews.ro, Ministrul Mediului a mai spus că planul este, ca prin PNRR, să fie finanțată instalarea a 15.000 de stații de încărcare până în 2026 și se pregătește ghidul pentru următorul apel de proiecte din acest program. Circa 3.000 au fost instalate până în prezent.
Dacă totul merge bine în discuțiile cu autoritățile publice locale, a mai spus ministrul, din 1 iulie va fi pornit și un program Rabla local care este gândit să scoată „sute de mii de mașini” vechi din circulație și prima de casare va fi de cel puțin 3.000 de lei, fără obligația de a cumpăra mașină nouă.
sursa foto: arhiva