Şoselele din UE pe care se înregistrează cele mai multe decese sunt în Croaţia, Bulgaria şi România
Şoselele din UE pe care se înregistrează cele mai multe decese sunt în ţările Europei de Esţ în special în Croaţia, Bulgaria şi România, unde mor 96 de persoane la un milion de locuitori, conform ultimelor cercetări, raportează Euronews şi adaugă că şoferii din sudul continentului au cel mai mic nivel de cultură de siguranţă în trafic.
Articol editat de Valentina Adam, 6 iulie 2020, 10:46
În UE, în medie, în accidente de maşină mor 52 de persoane la un milion de locuitori, iar cele mai sigure drumuri în această privinţă sunt în Irlanda. Şoselele irlandeze au ucis 29 de persoane la un milion de locuitori, urmate de cele din Danemarca şi Suedia. În cadrul acestei cercetări efectuate în 11 ţări ale UE, majoritatea şoferilor, indiferent de ţara din care provin, se consideră şoferi buni.
Şoferii din ţările din sudul Europei au o cultură a traficului mai mică şi sunt mai puţin civilizaţi la volan în comparaţie cu şoferii din partea de nord a continentului. Potrivit unui sondaj realizat de Ipsos în UE cei mai răi, din punct de vedere al vocabularului în timp ce conduc, sunt grecii şi francezii.
Conform acestor date, grecii şi francezii nu ratează ocazia atunci când sunt enervaţi să înjure şoferul, lucru care se întâmplă în peste 55 % din cazuri. În afară de înjurături, grecii folosesc cel mai adesea claxonul, iar după aceea spaniolii şi italienii, care împreună cu polonezii sunt capabili să iasă din vehicul pentru a „vorbi” cu alţi şoferi. În pluş spaniolii depăşesc vehiculele într-un mod care nu este corecţ iar cei din Olanda şi Marea Britanie folosesc şi ei acest stil de condus.
Solicitat să descrie modul lor de a şofa, 97 dintre conducătorii auto ar spune „vigilent” şi 76 „calm”. Doar 3% au folosit adjectivul „agresiv” şi 1 % „iresponsabil”.
O mare parte dintre respondenţi, 83 %, au o opinie negativă despre comportamentul altor şoferi. Astfel 45% dintre ei spun că alţii sunt „iresponsabili”. În pluş de multe ori au citat termenii „streş agresiune şi pericol”.
Cercetarea a arătat că în ultimii 10 ani şi peste, numărul persoanelor ucise în trafic a scăzut cu o treime. În 2018, aproape 23.340 de persoane au muriţ iar în urmă cu 10 ani, 37.000.