Serviciul Peditel, accesat de zeci de mii de părinţi din toată ţara
Articol editat de Daiana Rosca, 23 martie 2017, 10:00 / actualizat: 23 martie 2017, 14:34
Acest serviciu este operat de medici specialiști și se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său.
Serviciul Peditel este un proiect implementat la nivel național de Fundația Părinți din România, cu sprijinul financiar al Fundației Vodafone România, prin programul „Connecting for Good”.
Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, Serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.
Cele mai multe dintre apelurile efectuate în ultimul an, 33%, au fost făcute de părinți din județul Cluj, urmate de un procent de 30% venite din București. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (33%), vărsăturile (13%), diareea (10%) și răcelile (10%).
Durata medie a unei convorbiri la Peditel a fost de 8 minute și 30 de secunde, iar soluțiile oferite au fost în principal sfaturi medicale aplicabile acasă (76%). Pentru 18% dintre solicitări, apelanții au primit recomandarea de a face un consult la medicul de familie sau la un medic specialist în maximum 48 ore de la primirea apelului. Alte 6% dintre cazuri au fost redirecționate în maximum două ore către Unitățile de Primiri Urgențe și doar pentru 0,49% dintre solicitări, respectiv 136 de cazuri, a fost necesară apelarea numărului unic 112 și solicitarea unei ambulanțe cu medic.
Daiana Roşca