Ascultă Radio România Reșița Live

Registrul Comerţului: Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului anunţă că 68.916 din 87.595 de solicitări primite online au fost soluţionate automat de noul portal, fără intervenţia operatorului uman. Numărul de solicitări primite în această perioadă este aproximativ dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar reprezentaţii instituţiei afirmă că noul sistem informatic a făcut faţă accesărilor multiple. Pentru restul solicitărilor este nevoie de intervenţia celor aproximativ 1.200 de angajaţi din toată ţara ai instituţiei, astfel că termenele vor fi prelungite, iar cererile vor fi soluţionate etapizat, transmite News.ro.

Articol editat de Valentina Adam, 14 august 2024, 07:55

Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi, de ONRC, de la momentul lansării – 26 iulie – şi până în prezent, în noul sistem informatic au fost înregistrate, în total, 145.888 de solicitări pentru Registrul Comerţului, din care prin noul portal online s-au depus 87.595 de solicitări.

Dintre solicitările primite online, 68.916 solicitări au fost soluţionate automat, fără intervenţia operatorului uman (rezervări denumire firmă, furnizări de informaţii din Registrul Comerţului).

”Numărul de solicitări primite în această perioadă, la nivel naţional, este aproximativ dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, noul sistem informatic a rămas online şi a rezistat accesărilor multiple, fiind realizate în permanenţă actualizări de sistem şi corelare cu bazele de date istorice, cu istoricul fiecărui cont de utilizator, asigurarea în permanenţă a help-desk-ului în relaţie cu utilizatorul de cont, fiind înregistrat la nivelul portalului un număr de aproximativ 700.000 de utilizatori”, scrie în comunicat.

Potrivit sursei citate, diferenţa de solicitări – şi online, şi fizic – necesită intervenţia angajaţilor ONRC pentru procesare, soluţionare, înscriere în Registrul Comerţului – moment de la care se face opozabilitatea faţă de terţi şi informaţiile devin publice şi disponibile prin portalul de servicii online, editare şi eliberare documente de înregistrare.

”Solicitările pentru care este nevoie de intervenţia operatorului uman (în număr de 76.972) se operează cu cei aproximativ 1200 de angajaţi ai ONRC la nivel naţional care, în paralel cu derularea fluxurilor operaţionale, asigură şi servicii de help-desk în relaţia cu beneficiarii. Până la finalul lunii septembrie, pentru a opera toate solicitările ce necesită intervenţia operatorului uman, termenele vor fi prelungite. Cererile vor fi soluţionate etapizat, în funcţie de data înregistrării, completitudinea, corectitudinea, coerenţa cererilor de înregistrare şi a documentelor depuse în susţinere, existenţa conformă a tuturor documentelor prevăzute de lege”, arată reprezentanţii Registrului Comerţului.

Angajaţii ONRC sunt în contact cu beneficiarii, prin intermediul adreselor de e-mail: suport.rc@onrc.ro, suport.bpi@onrc.ro, recom@onrc.ro, infocert@onrc.ro, inforbr@onrc.ro, în vederea sprijinirii acestora pentru utilizarea noului sistem. Amploarea şi complexitatea noului sistem informatic necesită o perioadă de tranziţie pentru acomodarea tuturor utilizatorilor cu elementele de noutate. Conform estimărilor specialiştilor, din 30 septembrie, activitatea în relaţia cu beneficiarii va respecta termenele de înfiinţare şi înregistrare în Registrul Comerţului.

Potrivit aceleiaşi surse, portalul de servicii on-line şi toate componentele sistemului informatic sunt monitorizate, verificate, analizate, tratate şi optimizate permanent, iar echipele tehnice şi de business  lucrează permanent pentru optimizarea sistemului informatic şi asigurarea unei funcţionări optime, raportat şi la solicitările primite de la utilizatori, dar şi pentru a răspunde la volumul foarte mare de activitate din aceasta perioadă, în fiecare zi fiind puse versiuni noi ale acestuia. Bazele de date constituite începând cu anul 1990, de ordinul a milioane de înregistrări, au fost transferate în noile structuri de baze de date, iar pe componenta Registrul Comerţului s-a realizat şi centralizarea la nivel naţional fiind unificate 43 de baze de date din cele 42 de oficii ale Registrului Comerţului şi ONRC – aparat central, o activitate care a presupus un volum de muncă foarte mare ca nivel de solicitare şi durată datorită complexităţii, diversităţii, dimensiunii acestora.

”Ne cerem scuze pentru disconfortul creat solicitanţilor, mediului de afaceri, profesioniştilor, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor, având în vedere faptul că sistemul anterior nu mai putea fi utilizat, existând pericolul de pierdere a tuturor datelor de la nivelul instituţiei”, transmit reprezentanţii instituţiei.

Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 de milioane de lei (39 milioane de euro).

Naţional joi, 6 martie 2025, 10:05

DIICOT reține șase inculpați pentru trădare și acțiuni împotriva României

DIICOT reține șase inculpați pentru trădare și acțiuni împotriva României. Aceştia ar fi creat un grup infracţional organizat în 2023. La...

DIICOT reține șase inculpați pentru trădare și acțiuni împotriva României
Naţional miercuri, 5 martie 2025, 19:38

Atașatul militar al Rusiei la București și adjuctul său, declarați indezirabili

Atașatul militar al Rusiei la București și adjuctul său, declarați indezirabili. Celor doi le sunt imputate activități care contravin...

Atașatul militar al Rusiei la București și adjuctul său, declarați indezirabili
Naţional miercuri, 5 martie 2025, 09:56

Verdict amânat, din nou, în cazul lui Călin Georgescu

Judecătorii au amânat, din nou, verdictul în cazul lui Călin Georgescu. El contestă controlul judiciar într-un dosar în care este cercetat...

Verdict amânat, din nou, în cazul lui Călin Georgescu
Naţional miercuri, 5 martie 2025, 07:07

Programul „Rabla pentru sobe”: Cum poți primi 10.000 de lei pentru o sobă eficientă

Programul „Rabla pentru sobe” începe în aprilie 2025, oferind finanțare de până la 10.000 de lei pentru locuitorii din zonele montane. Acest...

Programul „Rabla pentru sobe”: Cum poți primi 10.000 de lei pentru o sobă eficientă
Naţional marți, 4 martie 2025, 09:35

România va fi survolată de aeronovae F-16 la înălțimi mici și în regim supersonic

România va fi survolată de aeronovae F-16 la înălțimi mici și în regim supersonic. Zborurile vor avea loc în perioada 04-10 martie 2025....

România va fi survolată de aeronovae F-16 la înălțimi mici și în regim supersonic
Naţional sâmbătă, 1 martie 2025, 20:50

Zeci de mii de participanți, la protestul AUR din Capitală

Un protest antiguvernamental organizat de Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) a reunit zeci de mii de participanți, sâmbătă, în Capitală,...

Zeci de mii de participanți, la protestul AUR din Capitală
Naţional sâmbătă, 1 martie 2025, 07:00

Președintele interimar Bolojan: Securitatea Ucrainei este crucială pentru securitatea Europei

„Trebuie să fim uniţi pentru a lupta pentru valorile noastre, libertate şi pace”, consideră liderul de la Cotroceni. Preşedintele...

Președintele interimar Bolojan: Securitatea Ucrainei este crucială pentru securitatea Europei
Naţional vineri, 28 februarie 2025, 16:51

Moțiunea de cenzură împotriva guvernului de coaliție a fost respinsă

Moțiunea de cenzură împotriva guvernului de coaliție a fost respinsă. Inițiatorii susțin că executivul actual este „ilegitim”....

Moțiunea de cenzură împotriva guvernului de coaliție a fost respinsă