Radioul Public, profit uriaș. Se bate cu principalul competitor!
Articol editat de Gerhard Chwoika, 5 decembrie 2015, 21:09
Radio România, în momentul acesta şi de o bună perioadă de timp, este unul dintre cele mai stabile servicii publice din Europa. Din punct de vedere financiar Societatea de Română de Radiodifuziune este într-un moment fast. SRR nu are datorii, credite, nici măcar întârzieri de facturi la plată.
În timp ce Televiziunea Română pare că se duce de râpă, Radioul Public se bucură de o creștere fulminantă și se bate cu primul competitor.
Ovidiu Miculescu, președintele-director al Societății Române de Radiodifuziune, a explicat de ce Radioul Public nu are probleme când vine vorba de resurse financiare.
„Raportul Radioului Public stă bine în sensul că ceea ce este în el reprezintă rezultate foarte serioase. 2014 a fost cel mai bun an din 1994 și până astăzi, doar că privind cifrele la nouă luni, 2014 rămâne mult în urma anului 2015. Dacă la nouă luni în 2014, Societatea Română de Radiodifuziune avea un plus de 4 milioane, anul acesta, la nouă luni, avem un plus de 16,2 milioane după taxe și impozite plătite, iar în conturi avem aproximativ 30 de milioane. Acest lucru înseamnă circa 45 de milioane de lei, adică 10 milioane de euro„, a spus Ovidiu Miculescu pentru DC News.
Întrebat dacă acest lucru ar putea însemna un război cu sindicatele, șeful Radioului a spus: „Paradoxal nu. Toate aceste performanțe se obțin cu oamenii. Relația cu sindicatele și dialogul social a funcționat foarte bine pentru că s-a înțeles că înainte de a fi sindicaliști, oamenii sunt angajați. Efortul lor pentru performanță este extraordinar. Partea financiară reprezintă un aspect. Ultimul val de audiență de peste vară arată lucruri interesante. Piața de radio a crescut cam cu 400.000 la nivel național, dintre care 300.000 a luat Radio România. Radio România conduce în continuare audiența în termeni de market share atât pe național, urban și București, iar în termeni de reach, adică de număr absolut de ascultători, suntem pe locul 2 și ne apropiem foarte tare de competitorii noștri pe care sper să îi depășim la începutul anului viitor”.
Societatea Română de Radiodifuziune nu a disponibilizat personal.
„Societatea Română de Radiodifuziune nu a disponibilizat personal. Pentru că fac performanță, oamenii au avut patru serii de prime pe an: de Crăciun, de Paște, de participare la profit și de ziua Radioului. Se dau și bonuri de masă, așadar lucrurile funcționează bine și mai sunt și alte avantaje, dar toate aceste lucruri se acordă în condițiile în care există performanță, adică: audiență și o situație financiară extrem de stabilă. Din 2012, nu mai primim bani pentru investiții de la bugetul de stat și suntem în fața unor provocări importante pe care Consiliul de Administrație le-a asumat„, a adăugat Ovidiu Miculescu.
Sursa: dcnews.ro