Rabla Electrocasnice – voucherele din a doua etapă s-au epuizat în opt minute
Ediția a doua, din 2021, a programului de înlocuire a echipamentelor casnice vechi, a ajuns astăzi, 3 decembrie, la etapa a doua de de oferire a voucherelor. Acestea au fost epuizate în primele 8 minute de la debut. Etapa a doua a început la ora 10.00 şi ar fi trebuit să se încheie pe 9 decembrie, ora 23:59.
Articol editat de Ovidiu Babolea, 3 decembrie 2021, 12:19 / actualizat: 4 decembrie 2021, 9:46
În această etapă au fost generate vouchere pentru televizoare, laptopuri și tablete, iar buget alocat a fost de 14:000.000 de lei.
Etapele programului
Așa cum am scris deja și în articolul precedent dedicat acestui subiect, Rabla pentru Electrocasnice vine și cu schimbări, cum ar fi introducerea unor noi clase energetice pentru televizoare, o prevedere nouă în program, privind caracterul nominal și netransmisibil al voucherelor și scurtarea etapelor de generare a tichetelor de la două săptămâni la una singură.
După această a doua etapă de oferire a voucherelor urmează a treia etapă cu începere din 10 decembrie, ora 10:00 şi care, teoretic, va dura până pe 16 decembrie, ora 23:59. Această ultimă etapă este dedicată aparatelor de aer condiționat, uscătoarelor de rufe și aspiratoarelor. Buget: 6.000.000 de lei.
Etapa precedentă a fost cea pentru mașini de spălat rufe, mașini de spălat vase și aparate frigorifice şi a dispus de un buget de 14.000.000 de lei.
Informare STS
De asemenea, pe adresa redacției a fost remis un comunicat al Serviciului de Telecomunicații Speciale în care reprezentanții STS au explicat că aplicația utilizată de către Administrația Fondului pentru Mediu, prin care pot fi generate voucherele nu nu a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, ci de către o companie privată:
„Pentru corecta informare a opiniei publice, Biroul de presă al STS face următoarele precizări:
Aplicația utilizată de către Administrația Fondului pentru Mediu în cadrul programului „Rabla pentru electrocasnice” nu a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Întârzierile întâmpinate de unii utilizatori în accesarea platformei au fost la nivelul aplicației, care este dezvoltată de către o companie privată, nefiind cauzate de traficul pe site.
STS a semnalat situațiile apărute către echipa de dezvoltare a contractorului AFM și oferă suport tehnic pentru remedierea acestora.
Pentru programul „Rabla pentru electrocasnice”, STS asigură doar serviciul de găzduire pe serverele instituției, care a permis preluarea întregului volum de accesări fără nicio problemă.„