Guvern: „O să ne îndreptăm împotriva producătorului şi reprezentantului VW”
Şeful Departamentului Poluare şi Consultanţă Tehnică din cadrul Registrului Auto Român, Şerban Dobre, a precizat joi că aşteaptă informaţii le necesare din partea Autorităţii de omologare germane şi că problema standardului de poluare vizează autovehiculele echipate cu motorul care are indicativul EA 189.
Articol editat de Mirabela Afronie, 2 octombrie 2015, 10:29
Autorităţile de la Bucureşti cu atribuţii în domeniul auto s-au întrunit joi pentru o primă analiză a implicaţiilor pe care le are pentru România scandalul internaţional provocat de concernul german Volkswagen.
Şeful Departamentului Poluare şi Consultanţă Tehnică din cadrul Registrului Auto Român, Şerban Dobre, a precizat joi că aşteaptă informaţii le necesare din partea Autorităţii de omologare germane şi că problema standardului de poluare vizează autovehiculele echipate cu motorul care are indicativul EA 189.
El a adăugat însă că RAR nu dispune în prezent de date concrete privind numărul de autovehicule Volkswagen echipate cu motoare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de emisii.
Serban Dobre: Autoritatea din Germania va cunoaşte numărul complet al vehiculelor implicate şi sigur că va exista o bază de date pe care am putea s-o accesăm şi să vedem care dintre vehiculele respective sunt în ţară la noi şi care trebuie să fie rechemate în service-urile producătorilor.
Autorităţile de la Bucureşti nu exclud totodată posibilitatea de a cere de la Grupul Volkswagen daune pentru taxele de mediu plătite de cumpărători pentru valori de poluare care nu corespond realităţii.
Graţiela Gavrilescu, ministrul mediului: Fiecare dintre cei care au cumpărat astfel de maşini, românul, în speţă, a fost de bună credinţă.
Deci, atâta timp cât a plătit o marfă şi a dorit să-şi achiziţioneze o maşină Euro-5 nu consider că este normal ca persoana respectivă să fie din nou plătitoare a unei noi taxe de mediu.
Bineînţeles că statul român prin Administraţia Fondului de Mediu o să ne îndreptăm împotriva producătorului sau reprezentantului Volkswagen România.
După şedinţa de ieri a instituţiilor cu atribuţii în domeniul auto, ministrul transporturilor, Iulian Matache, a anunţat la rândul său procedurile ce vor fi urmate în acest caz.
Iulian Matache: După primirea calendarului şi a planului de măsuri, Registrul Auto Român va comunica reprezentantului din România a Grupului Volkswagen toate datele pentru autovehiculele înmatriculate cu statut de vehicul utilizat pentru a fi rechemate şi acestea alături de cele noi la reţeaua de service din România a Grupului Volkswagen şi, de asemenea, Registrul Auto Român va urmări implementarea corespunzătore a calendarului de remediere.
Tot ieri conducerea Grupului Volkswagen a anunţaţ potrivit agenţiei Reuterş că va avea nevoie de cel puţin câteva luni pentru a finaliza investigaţia.
Cu toate acestea, săptămâna viitoare, board-ul companiei va informa opinia publică în legătură cu soluţiile găsite.
Sursa: www.romania-actualitati.ro