Fostul președintele al CJ Argeș, un deputat și 43 de primari urmăriți penal de DNA
Articol editat de Alin Datcu, 4 martie 2014, 20:37
Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Piteşti efectuează urmăririi penale faţă de următorii, în calitate de suspecţi :
-NICOLESCU CONSTANTIN, la data faptelor preşedinte al Consiliului Judeţean Argeş şi preşedinte al organizaţiei judeţene a unei formaţiuni politice, sub aspectul săvârşirii a două infracţiuni prevăzute de art. 13 din Legea nr. 78/2000 – folosirea influenţei sau autorităţii funcţiei de conducere într-un partid, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, dintre care una în formă continuată (14 acte materiale)
-DRĂGHICI MIRCEA GHEORGHE, deputat în Parlamentul României – Camera Deputaţilor, sub aspectul complicităţii la infracţiunea prevăzută de art. 13 din Legea nr. 78/2000 – folosirea influenţei sau autorităţii funcţiei de conducere într-un partid, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, în formă continuată (14 acte materiale)
De asemenea, s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de un număr de 28 primari şi viceprimari la data faptelor, în calitate de suspecţi, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, după cum urmează:
– GEORGESCU ION, primar al oraşului Mioveni, judeţul Argeş (9 acte materiale);
– DIACONU NICOLAE, primar al municipiului Curtea de Argeş, judeţul Argeş (10 acte materiale);
– RIZEA FLORIAN, primar al comunei Ţiţeşti, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– MATEI GHEORGHE, primar al comunei Mihăeşti, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– ENE FLOREA, primar al comunei Moşoaia, judeţul Argeş şi membru al unei formaţiuni politice (2 acte materiale);
– POPA ION, primar al comunei Stâlpeni, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– IBRIC MARIAN, primar al comunei Leordeni, judeţul Argeş şi membru al unei formaţiuni politice (2 acte materiale);
– TUDOSE ELISAVETA, primar al comunei Coşeşti, judeţul Argeş şi preşedintă a organizaţiei teritoriale Coşeşti a unei formaţiuni politice şi consilier judeţean la data săvârşirii faptei (2 acte materiale);
– ŞTEFAN ION, primar al comunei Budeasa, judeţul Argeş şi membru al unei formaţiuni politice (2 acte materiale);
– VOICU DUMITRU, primar al comunei Miceşti, judeţul Argeş şi preşedinte al organizaţiei teritoriale Miceşti a unei formaţiuni politice (4 acte materiale);
– CIORAN LUCIAN, primar al comunei Mozăceni, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– BĂDULESCU ION, primar al comunei Morăreşti, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– PUPĂZĂ – ROŞU SEVASTIAN, primar al comunei Stolnici, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– DINCUŢĂ DANIEL, primar al comunei Corbeni, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– TARBĂ SEVER, viceprimar al comunei Dragoslavele, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– SECĂREANU DUMITRU, primar al comunei Dâmbovicioara, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– LANGER NICOLAE, primar al comunei Sălătrucu, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– PĂTRAŞCU GHEORGHE, primar al comunei Lunca Corbului, judeţul Argeş şi membru al unei formaţiuni politice (2 acte materiale);
– CERNĂTESCU GHEORGHE, primar al comunei Cuca, judeţul Argeş şi preşedinte al organizaţiei teritoriale Cuca al unei formaţiuni politice (2 acte materiale);
– IATAGAN CONSTANTIN, primar al comunei Şuici, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– CRISTESCU ALEXANDRU – ADRIAN, primar al comunei Mălureni, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– MARIN ION, primar al comunei Stoeneşti, judeţul Argeş şi membru al formaţiunii politice (2 acte materiale);
– NICA VASILE, primar al comunei Valea Danului, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– VIŞAN IONEL DRAGOŞ, primar al comunei Cotmeana, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– PEPENEL NICOLAE – CORNEL, primar al comunei Bughea de Sus, judeţul Argeş (2 acte materiale);
– SIMION EMIL, primar al comunei Brăduleţ, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– BOŢÂRCĂ GHEORGHIŢĂ, primar al oraşului Topoloveni, judeţul Argeş (3 acte materiale);
– POŞTOACĂ DAMIAN – ION, primar al comunei Mioarele, judeţul Argeş (2 acte materiale).
S-a dispus urmărirea penală faţă de 17 primari şi directori, la data faptelor, în calitate de suspecţi, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru altul un folos necuvenit (câte un act material), după cum urmează:
– BEREVOIANU CORNELIU, primar al comunei Nucşoara, judeţul Argeş;
– DOCHINOIU NICULAIE, primar al comunei Vedea, judeţul Argeş;
– ŢUCĂ GHEORGHE, primar al comunei Cocu, judeţul Argeş;
– CIOBANU MARCEL, primar al comunei Uda, judeţul Argeş;
– IVAN VASILE BEBE, primar al comunei Băbana, judeţul Argeş;
– ŞERBAN NICULAE, primar al comunei Mărăcineni, judeţul Argeş;
– BĂLĂŞOIU AUREL, primar al comunei Rociu, judeţul Argeş;
– STOICAN GHEORGHE, primar al comunei Arefu, judeţul Argeş;
– DUMITRESCU MIHAIL, primar al comunei Merişani, judeţul Argeş;
– NICOLAE RADU, primar al comunei Negraşi, judeţul Argeş;
– PĂUNA MIRCEA, primar al comunei Muşăteşti, judeţul Argeş;
– LUPU SORIN, primar al comunei Priboeni, judeţul Argeş;
– SMĂDU NICOLAE, primar al comunei Domneşti, judeţul Argeş;
– CIOFLAN IULIAN, director executiv la Agenţiei de Implementare a Proiectelor Argeş;
– PĂDUREANU ION, primar al comunei Godeni, judeţul Argeş;
– UNGURENUŞ MIHAI, primar al comunei Corbi, judeţul Argeş;
– PĂVĂLOIU VIOLETA, director al Şcolii Speciale Valea Mare, judeţul Argeş.
Totodată, s-a dispus continuarea urmăririi penale faţă de OANĂ ONELA CARMEN şi CATANĂ AIDA PETRONELA, reprezentante ale SC European Project Consulting SRL Bucureşti, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de complicitate la infracţiunea de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată.
În cauză există date şi probe din care rezultă indicii rezonabile potrivit cărora:
1. Nicolescu Constantin, în calitate de preşedinte al Consiliului judeţean Argeş şi totodată de preşedinte al organizaţiei judeţene a unei formaţiuni politice, şi-a folosit influenţa şi autoritatea conferite de funcţiile publice şi politice deţinute, în scopul ajutării efective a unui magistrat de a ocupa o funcţie de conducere într-o instanţă, pe alte criterii decât cele ale competenţei profesionale, cu ocazia concursului aprobat şi organizat în acest sens de către Consiliul Superior al Magistraturii, prin intermediul Institutului Naţional al Magistraturii, în perioada 10 aprilie – 30 iunie 2009.
2. În perioada anilor 2007-2010, ca urmare a influenţei şi a autorităţii exercitate de către NICOLESCU CONSTANTIN, atât în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Argeş, cât şi de preşedinte al organizaţiei judeţene a unei formaţiuni politice asupra unor primari, în marea lor majoritate fiind membrii respectivei formaţiuni politice), SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL Bucureşti a încheiat contracte de prestări servicii, având ca obiect consultanţă, elaborare strategie locală şi elaborare cereri de finanţare – implementare proiect, cu un număr de 46 consilii locale ale unor oraşe şi comune din judeţul Argeş, Şcoala Specială Valea Mare, Agenţia de Implementare a Proiectelor de Dezvoltare a judeţului Argeş (instituţie subordonată Consiliului Judeţean Argeş) şi chiar cu Consiliul Judeţean Argeş.
Consiliile locale cu care agentul economic anterior menţionat a încheiat 105 contracte sunt următoarele: Curtea de Argeş, Mioveni, Topoloveni, Ţiţeşti, Mihăeşti, Moşoaia, Stâlpeni, Leordeni, Coşeşti, Budeasa, Miceşti, Nucşoara, Mozăceni, Morăreşti, Stolnici, Corbeni, Tigveni, Dragoslavele, Dâmbovicioara, Sălătrucu, Lunca Corbului, Vedea, Cocu, Cuca, Uda, Şuici, Mălureni, Stoeneşti, Băbana, Mărăcineni, Valea Danului, Cotmeana, Bughea de Sus, Brăduleţ, Rociu, Arefu, Cicăneşti, Merişani, Negraşi, Mioarele, Muşăteşti, Priboieni, Domneşti, Godeni, Corbi şi Cepari.
Valoarea totală a celor 105 contractelor de prestări servicii încheiate între SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL Bucureşti cu instituţiile publice şi unităţile administrativ teritoriale anterior menţionate, în perioada 2007-2010 este de cca. 3.786.804,5 lei, din care au fost efectuate plăţi în sumă totală de cca. 3.140.687,5 lei.
Din actele de urmărire penală aflate la dosarul cauzei rezultă indicii rezonabile că marea majoritate a contractelor de prestări servicii au fost încheiate fără justificare, în condiţiile în care comunităţile respective, în multe cazuri, nu au obţinut niciun folos, contractele în cauză nefiind valorificate în vreun mod, iar în alte cazuri beneficiile încheierii unor astfel de contracte au fost modice, nefiind pe măsura valorii contractelor şi nejustificând sumele de bani plătite efectiv din bani publici către SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL Bucureşti (firmă a cărei reprezentanţi aveau legături de interes personal şi de grup cu Drăghici Mircea Gheorghe).
S-a mai reţinut şi faptul că, în contextul încheierii şi derulării în condiţiile frauduloase mai sus arătate a contractelor de prestări servicii de către SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL Bucureşti cu instituţii şi autorităţi publice din judeţul Argeş, Drăghici Mircea Gheorghe a înfiinţat SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING MANAGEMENT SRL Piteşti, astfel încât el şi o rudă a sa să poată obţine, în mod facil şi necuvenit, cu sprijinul nemijlocit al lui Nicolescu Constantin, foloase materiale, în calitate de asociaţi ai firmei, între cele două societăţi fiind încheiat în acest scop un contract având ca obiect furnizarea consultanţei.
În perioada 01.10.2007- 31.12.2008, Drăghici Mircea Gheorghe a deţinut şi funcţia de director al acestei firme care era administrată de o rudă a acestuia.
Drăghici Mircea Gheorghe a avut calitatea de asociat unic al SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING MANAGEMENT SRL Piteşti în perioada 06.10.2008 – 20.10.2010, în condiţiile în care, în perioada de referinţă, începând cu luna decembrie 2008 a deţinut funcţia de deputat.
Obţinerea necuvenită de foloase materiale atât de către SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL Bucureşti cât şi de către SC European Project Consulting Management SRL Piteşti şi implicit de către asociaţii acestor societăţi comerciale, a fost facilitată de îndeplinirea, în mod defectuos, a actelor de serviciu de către conducătorii instituţiilor şi autorităţilor publice respective, cu consecinţa producerii de pagube materiale acestor entităţi.
Persoanelor menţionate li s-a adus la cunoştinţă calitatea de suspect în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.
(Alin Datcu)
Sursa foto: cjarges.ro