Costurile pentru locuinţele de protocol – suportate de instituţiile publice în care îşi desfăşoară activitatea beneficiarii
Guvernul a aprobat joi o ordonanţă de urgenţă în baza căreia suportarea costurilor privind atribuirea locuinţelor de protocol revine în integralitate ministerelor şi instituţiilor publice în care îşi desfăşoară activitatea persoanele beneficiare.
Articol editat de Valentina Adam, 13 iunie 2024, 18:05
Potrivit unui comunicat al Executivului, a fost aprobată ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome ‘Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat’ precum şi pentru modificarea şi completarea OUG nr. 173/2020 privind reglementarea condiţiilor pentru atribuirea şi închirierea unor imobile, proprietate publică şi privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome ‘Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat’ şi a altor măsuri economico financiare.
‘Modificările aduse actului normativ care reglementează utilizarea fondului locativ administrat Regiei Autonome ‘Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat’ – OG nr. 19/2002 – vizează regulile aplicabile locuinţelor de protocol şi mecanismul privind atribuirea acestora, în acord cu poziţia şi ierarhia sistematizată a fondului locativ de protocol. Astfel, atribuirea locuinţei de protocol se face la cererea persoanelor care au acest drept (vicepreşedinţi ai Senatului şi ai Camerei Deputaţilor, miniştri şi asimilaţi ai acestora, precum şi preşedintele Consiliului Legislativ şi Avocatul Poporului) cu aprobarea Secretariatului General al Guvernului, pe bază de contract de închiriere şi prestări servicii încheiat cu persoanele beneficiare, în limita fondului locativ existent’, se arată în comunicat.
Totodată, atribuirea se face doar dacă persoana respectivă nu deţine în proprietate exclusivă sau în coproprietate, în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea, o altă locuinţă care să corespundă criteriilor aprobate prin hotărâre a Guvernului.
De asemenea, suportarea costurilor privind atribuirea locuinţelor de protocol revine în integralitate ministerelor şi instituţiilor publice în care îşi desfăşoară activitatea persoanele beneficiare.
Conform comunicatului, o altă modificare vizează posibilitatea ca, de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, să se poată asigura şi cheltuielile pentru reparaţii şi investiţii la fondul locativ aflat în administrarea RAAPPS.
‘S-a avut în vedere, în special, faptul că o parte din imobilul ‘Palatul Parlamentului’ a trecut din administrarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în cea a RAAPPS, pentru a servi drept sediu pentru Secretariatul General al Guvernului şi toate entităţile din aparatul de lucru al Guvernului, relocate pe perioada lucrărilor de eficientizare energetică a Palatului Victoria’, se arată în comunicat.
Agerpres