Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor suplimentează posturile în acord cu noile atribuţii ale instituţiei în materie de insolvenţă a persoanelor fizice
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va avea 320 de posturi noi, astfel încât să asigure îndeplinirea atribuţiilor suplimentare care-i revin cu privire la contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, contractele de credit pentru consumatori, procedura insolvenţei persoanelor fizice şi soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi.
Articol editat de Radio Resita, 18 mai 2017, 20:29
Potrivit unei hotărâri adoptate astăzi de Guvern, numărul total de posturi al ANPC va fi suplimentat la 940, exclusiv demnitarii. Din numărul total de posturi nou aprobaţ 397 vor fi alocate pentru aparatul central al Autorităţii, iar restul de 543 sunt prevăzute pentru structurile teritoriale.
Pe lângă această suplimentare de posturi, actul normativ aprobat astăzi de Guvern prevede înfiinţarea în cadrul ANPC a unei Direcţii pentru insolvenţă persoane fizice, în contextul în care procedura insolvenţei persoanelor fizice reprezintă o noutate pentru sistemul juridic şi administrativ din România. Pentru noile atribuţii care-i revin ANPC privind contractele de credit oferite consumatorilor şi contractele de credit pentru bunuri imobile, va fi înfiinţată Direcţia pentru cooperare şi efectuarea schimbului de informaţii cu statele membre, derulare proceduri intermediari de credite şi recuperare creanţe.
Ocuparea posturilor suplimentare se va realiza treptaţ cu respectarea procedurilor şi termenelor reglementate de legislaţia aplicabilă personalului bugetar şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.