Ziua Mondială a Radioului
Proclamată în 2011 de statele membre ale UNESCO și adoptată de Adunarea Generală a Națiunilor Unite în 2012 ca Zi Internațională, 13 februarie a devenit Ziua Mondială a Radioului (WRD).
Articol editat de Valentina Adam, 13 februarie 2022, 14:46 / actualizat: 14 februarie 2022, 9:00
Radioul este un mediu puternic pentru celebrarea umanității în toată diversitatea ei și constituie o platformă pentru discursul democratic. La nivel global, radioul rămâne mediul cel mai consumat.
Această abilitate unică de a ajunge la cea mai largă audiență înseamnă că radioul poate modela experiența diversității a unei societăți, poate reprezenta o arenă pentru toate vocile să se pronunțe, să fie reprezentate și auzite.
Posturile de radio ar trebui să deservească comunități diverse, oferind o mare varietate de programe, puncte de vedere și conținut și să reflecte diversitatea audiențelor din organizațiile și operațiunile lor.
Radio continuă să fie una dintre cele mai de încredere și utilizate mass-media din lume, potrivit diferitelor rapoarte internaționale. Tema ediției din 2022 a Zilei Mondiale a Radioului este astfel dedicată „Radio și încredere”.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Radioului 2022, UNESCO face apel la posturile de radio din întreaga lume să sărbătorească cea de-a 11-a ediție a acestui eveniment și mai mult de un secol de radio.
Această ediție a World Radio Day este împărțită în trei subteme principale:
Încredere în jurnalismul radio
Produceți conținut independent și de înaltă calitate. Respectarea standardelor de bază ale jurnalismului etic a devenit o provocare în era digitală actuală.
Cu toate acestea, pentru a păstra sau a spori încrederea ascultătorilor, jurnalismul trebuie să se bazeze în continuare pe informații verificabile care sunt împărtășite în interesul public, îi țin la răspundere pe cei puternici și ajută societatea să construiască un viitor mai bun pentru toți.
Încredere și accesibilitate
Ai grijă de publicul tău. A ajunge la un grup de audiență selectat implică deservirea nevoilor informaționale ale tuturor ascultătorilor și a fi un catalizator pentru integrare și participare socială – inclusiv persoanele cu dizabilități.
Platformele radio digitale oferă temeiuri pentru inovație în ceea ce privește accesibilitatea conținutului pentru acestea din urmă, cum ar fi utilizarea limbajelor semnelor sau a subtitrărilor automate pentru audiența cu deficiențe de auz în timpul transmiterii în flux sau anunțuri de conținut pentru ascultătorii nevăzători.
Încrederea și viabilitatea posturilor de radio
Asigurarea competitivitatii. Cum poate supraviețui radioul când criza financiară lovește piața media? Cum să transformăm angajamentul publicului loial în sustenabilitate financiară?
Această subtemă leagă supraviețuirea economică a posturilor de radio de capacitatea lor de a atrage și reține o bază suficient de mare de ascultători loiali pentru a fi sustenabile sau pentru a integra interacțiunea ascultătorului în modelele lor de afaceri.