Şoferii din Rotterdam, plătiţi să-şi lase maşinile acasă
Articol editat de Gerhard Chwoika, 6 septembrie 2016, 20:06
„Trei euro pe zi înseamnă cam 120 de euro pe lună pe o perioadă de 6 luni. Asta ne permite să avem cam 10 mii de participanţi la acest program din care 4000 evită deja orele de vârf„, a declarat Aernout Van Der Bend, de la Direcţia Rutieră.
Şi Primăria Parisului se confruntă cu aceeaşi problemă a traficului intens. Pe lângă nesfărşitele ambuteiaje, municipalitatea atrage atenţia că aerul este din ce în ce mai poluat în oraşul luminilor, şi asta nu face bine deloc sănătăţii. Aşa că primarul capitalei franceze promite că cel puţin pe malurile Senei va crea o zonă pietonală unde accesul vehiculelor va fi total interzis.
Planul funcţioneaza deja, parţial, pentru că vara, când sunt amenajate plajele din Paris, traficul autoturismelor este restricţionat. Cum însă şoferii nu susţin proiectul, primăria propune acum închiderea totală măcar a unuia dintre malurile Senei.
Statisticile Comisiei Europene arată că în Franţa mor anual prematur peste 40 de mii de oameni. Cauza principala este poluarea.
AGERPRES