Profesorii din Germania se confruntă cu o lipsă de motivaţie din partea elevilor de a învăţa
Profesorii din Germania spun că se confruntă cu o lipsă de motivaţie din partea elevilor de a învăţa, potrivit unui studiu. Nu este însă singura problemă. Se observă şi o incapacitate a copiilor de a se concentra, dar şi unele neajunsuri materiale.
Articol editat de Mirabela Afronie, 21 septembrie 2023, 08:58
Fiecare al treilea profesor, 33%, a declarat în aşa-numitul barometru şcolar că tinerii şi copiii din Germania sunt mai des decât înainte îngrijoraţi de situaţia financiară a familiilor lor. În şcolile situate în regiuni dezavantajate din punct de vedere social, fiecare al doilea profesor constată acest lucru.
Potrivit studiului, mai bine de fiecare al treilea dascăl din Germania observă lipsa totală sau insuficienţa materialelor şcolare, cum ar fi caietele sau cărţile. În plus, 30% dintre ei afirmă că elevii vin la şcoală fără pachet de mâncare mult mai des decât în trecut. Un sfert dintre cadrele didactice remarcă şi o înmulţire a scutirilor medicale prezentate de elevi sau de părinţii acestora înaintea unor excursii şcolare care durează mai multe zile. Însă cea mai mare provocare pentru profesori ţine de neajunsurile comportamentale ale elevilor, mai arată studiul. Astfel, 34% dintre dascăli, cu 13% mai mulţi decât acum un an, remarcă lipsa de concentrare, nelinişte fizică sau chiar anxietate la elevi, dar şi consumul excesiv de internet. 17% dintre profesori văd în interacţiunea cu părinţii o provocare deosebită, mai relevă studiul. RADOR RADIO ROMÂNIA