Justiția belgiană a pus sechestru pe camioanele unei companii ce ar fi folosit ilegal șoferi români lucrători detașați
Articol editat de Radio Resita, 20 noiembrie 2017, 20:36
Respectiva companie, denumită North Sea Express (NSE) și având sediul în localitatea belgiană Zeebruges, încredința operațiunile de transport unei alte companii, East Transport Leasing (ETL), aceasta din urmă având sediul în Slovacia.
Însă ‘administratorul societății slovace și al celei belgiene este același, iar compania slovacă pare a fi doar o căsuță poștală’, a declarat Filiep De Ketelaere, un reprezentant al autorității locale de control din orașul belgian Gent.
Șoferii detașați de compania înregistrată în Slovacia erau toți români și lucrau în Belgia circa trei luni fiecare, apoi veneau într-un concediu în România, după care se întorceau în Belgia, fără să treacă vreodată prin Slovacia, iar acest ciclu s-a repetat continuu timp de opt ani, explică aceeași sursă.
Plata salariilor șoferilor, precum și cotizațiile sociale, erau stabilite în funcție de legislația slovacă, adică la un nivel mult redus comparativ cu cel al Belgiei, de unde rezultă bănuiala de ‘dumping social’, mai notează responsabilul intervievat de AFP.
Compania ETL, înregistrată la Bratislava, a confirmat pentru această agenție de presă că, fiind o societate-soră a celei belgiene NSE, a angajat șoferi români, dar neagă că ar fi recurs la practici de dumping social.
‘Această afacere ar trebui rezolvată de societatea noastră mamă. Noi suntem implicați doar marginal’, afirmă Pavol Janoviak, un reprezentant al companiei slovace.
Însă asociația transportatorilor slovaci, Cesmad, s-a delimitat de compania ETL, menționând că ‘această societate angajează șoferi români și probabil nu îndeplinește condițiile pentru a desfășura afaceri pe teritoriul Slovaciei’.