CJUE reglementează utilizarea butonului ”like” al Facebook
Un site de comerţ online dotat cu butonul ”îmi place” al Facebook trebuie de acum încolo să-şi informeze clienţii că împărtăşeşte datele lor personale cu grupul american şi să le ceară consimţământul, a decis luni justiţia europeană, relatează AFP, citat de Agerpres.
Articol editat de Valentina Adam, 29 iulie 2019, 20:15
Curtea de Justiţie a UE (CJUE) a afirmat în verdictul său că aceste site-uri web sunt responsabile în comun cu gigantul american de colectarea şi transmisia datelor personale ale clienţilor lor. Curtea a fost sesizată de justiţia germană în 2016. Asociaţia consumatorilor din Renania de Nord Westfalia (land din vestul Germaniei) reproşa site-ului de vânzări online de haine Fashion ID, proprietatea grupului Peek & Cloppenburg, că a transmis Facebook datele personale ale clienţilor săi fără consimţământul lor. Sesizat despre litigiu, tribunalul din Dusseldorf, vestul Germaniei, a cerut un aviz al CJUE, cu sediul în Luxemburg. Curtea a precizat în verdictul său că site-ul nu este, pe de altă parte, responsabil de modul în care sunt tratate ulterior aceste date de către Facebook.
Bitkom, federaţie germană care reprezintă companiile active pe internet, a criticat acest verdict, apreciind că pune în seama site-urilor web o enormă responsabilitate şi că va spori birocraţia.