Un român vorbește în presa britanică despre condițiile inumane de la locul de muncă
Articol editat de Radio Resita, 11 aprilie 2017, 23:30
Daily Mail a prezentat cazul unui român de 28 de ani care a fost angajat al lanțului german ALDI din Marea Britanie și care s-a decis să vorbească despre condițiile de muncă oferite de această firmă.
Ce condiții avea impuse românul la ALDI
Românul a relatat pentru Daily Mail că un personaj angajat în calitate de casier este nevoit să scaneze un produs la un interval de 3,5 secunde pentru a atinge o normă de 1000 de produse pe oră. În caz contrar angajatul riscă concedierea, a povestit românul.
Tânărul român, pe nume Andrei Ignătescu, a fost angajat la o filială ALDI din Ely, Cambridgeshire și explică că acest număr de produse scanate, extrem de greu de atins nu doar că nu era unul corect dar ținea personalul sub o presiune continuă. În momentul în care targetul nu era atins angajatul era băgat în ședință, denumită pompos “întâlnire de evaluare a performanțelor”. La a treia întâlnire de acest fel, angajatul era concediat.
Ignătescu susține că a semnalat aceste probleme managerilor magazinului dar nu doar că nu a fost ascultat, dar i s-a atras atenția că poate pleca oricând deoarece sunt mulți doritori să-i ocupe postul.
„Se așteaptă să fii un robot”, a susținut românul în fața reporterilor britanici. Șefii puneau cotele fiecăruia pe peretele cantinei chiar dacă unii angajați se luptau pentru a ajunge la 800 de scanări pe oră.
Reprezentanții companiei au reacționat imediat și au negat faptul că românul ar fi ridicat această problemă atât timp cât a lucrat pentru compania ALDI. Ei au mai susținut că opiniile românului nu sunt reprezentative pentru ceilalți 29.000 de salariați.
Un purtător de cuvânt a declarat că personalul este încurajat să fie cât mai eficient și că eficiența determină menținerea prețurilor mici. Acesta a mai declarat că ALDI are cele mai mari salarii din Marea Britanie din industria de profil.