Ascultă Radio România Reșița Live

Sondaj: Românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare

Cea mai mare parte a românilor (93%) petrece minim o oră pe zi pe reţelele de socializare, iar aproape un sfert (21%) stau mai mult de patru ore, relevă rezultatele unui studiu realizat de Zitec şi Ipsos.

Sondaj: Românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare

Articol editat de Valentina Adam, 14 martie 2023, 14:04

Facebook rămâne în continuare cea mai utilizată platformă de social media (86%), urmată de Instagram (69%) şi TikTok (61%), aceasta din urmă înregistrând cea mai mare creştere în preferinţele românilor, comparativ cu anul trecut (+20%).

Potrivit cercetării, Twitter a câştigat în ultimele luni tot mai multă notorietate la nivel naţional şi înregistrează o pondere de 30% atunci când vine vorba despre utilizarea săptămânală, depăşind astfel LinkedIn, această din urmă platformă clasându-se pe locul 4 în topul utilizărilor, cu 29% din total.

În ceea ce priveşte numărul de ore pe care românii îl petrec pe reţelele de socializare, aproape jumătate (48%) au admis că stau trei ore/zi, 21% petrec peste patru ore/zi, iar 93% cel puţin o oră pe zi.

De asemenea, 68% dintre respondenţi urmăresc cel puţin un influencer sau o celebritate în mediul online, iar 43% dintre aceştia au şi ales să achiziţioneze produse sau chiar au descoperit unele noi, după ce acestea au fost promovate de influenceri.

Pe partea de consum online, peste 60% dintre cei chestionaţi optează să vizioneze conţinut de tip video, în timp ce doar 29% dintre români au spus că reclamele pe care le văd în mediul online sunt în mare parte relevante pentru ei. În acest sens, 57% dintre respondenţi susţin că au preferat să vadă în ultima perioadă reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze, iar cel mai puţin apreciate (de 48% dintre cei intervievaţi) sunt cele care par să promoveze o agendă politică.

Cercetarea de specialitate arată că, pentru 61% dintre români, preţul este cel care face diferenţa atunci când vine vorba despre brandul de la care aleg să cumpere un produs, iar în ceea ce priveşte tendinţa de achiziţie din mediul online. Astfel, 83% preferă să cumpere din magazinele fizice, pentru articole de îmbrăcăminte procentul scade la 58%, dar în cazul produselor electronice, 59% dintre consumatorii din România preferă să le comande online.

Jumătate dintre respondenţi (50%) au declarat că au cumpărat destul de des sau de câteva ori produse sau servicii după ce au văzut o reclamă în mediul online, chiar dacă nu cunoşteau brandul respectiv.

Deşi reclamele au o influenţă puternică, 91% dintre respondenţi spun că se documentează uneori sau destul de des în mediul online înainte de a face o achiziţie. Românii preferă să afle informaţii despre produse în primul rând dintr-o prezentare video, abia apoi din descriere, iar 90% dintre ei consideră că adăugarea unei imagini 360 grade pe pagina unui produs le va influenţa decizia de cumpărare. De asemenea, şi numărul imaginilor de produs de pe un website este important. Peste 5 imagini, atâtea îşi doresc 85% din consumatorii să găsească pentru un singur articol‘, se precizează în cercetare.

Studiul, realizat la nivel naţional în luna februarie a anului 2023, pe un eşantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, a arătat că românii achiziţionează produse din mediul online după ce află mai multe informaţii despre ele din review-uri, apreciază dacă au o prezenţă solidă pe reţelele de socializare sau sunt promovate de influenceri sau celebrităţi pe care le apreciază.

Lider pe piaţa IT & Digital Marketing din România, Zitec este specializată în dezvoltarea de soluţii de afaceri, servicii şi produse tehnologice personalizate, aplicaţii mobile, blockchain, precum şi servicii de digital marketing.

Grupul internaţional de origine franceză, Ipsos, reprezintă una dintre cele mai mari companii în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris, fiind totodată prezent în 90 de ţări. În 2021, Ipsos România, agenţia de cercetare full-service, a sărbătorit 20 de ani de prezenţă pe piaţa locală.

Agerpres

Sursa foto: Pixabay.com

4 februarie – Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului
Fapt divers marți, 4 februarie 2025, 19:15

4 februarie – Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului

Pe 4 februarie, întreaga lume marchează Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului, sub deviza „Uniți prin unicitate”, o campanie care...

4 februarie – Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului
100 de biciclete gratuite disponibile în Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș-Severin, prin programul RO Bike Valley
Fapt divers luni, 3 februarie 2025, 16:29

100 de biciclete gratuite disponibile în Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș-Severin, prin programul RO Bike Valley

100 de biciclete gratuite au ajuns în diverse localități din județele Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș-Severin, fiind oferite pentru a fi...

100 de biciclete gratuite disponibile în Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș-Severin, prin programul RO Bike Valley
Binecuvântare arhierească în Parohia Buchin
Fapt divers luni, 3 februarie 2025, 12:00

Binecuvântare arhierească în Parohia Buchin

La Praznicul „Întâmpinării Domnului”, în duminica a 17-a după Rusalii, Preasfințitul Părinte Episcop Lucian i-a cercetat pe credincioșii...

Binecuvântare arhierească în Parohia Buchin
Matematicianul Ciprian Foiaș, din Reșița, celebrat de Ambasada SUA
Fapt divers luni, 3 februarie 2025, 06:27

Matematicianul Ciprian Foiaș, din Reșița, celebrat de Ambasada SUA

Matematicianul Ciprian Foiaș, din Reșița, a fost celebrat duminică de Ambasada SUA, evidențiind moștenirea sa științifică printr-o postare...

Matematicianul Ciprian Foiaș, din Reșița, celebrat de Ambasada SUA
Fapt divers duminică, 2 februarie 2025, 06:05

2 februarie – Ziua ursului meteorolog

În fiecare an, la 2 februarie, este sărbătorită în România şi de către alte popoare europene, Ziua ursului. Tradiții populare de Ziua...

2 februarie – Ziua ursului meteorolog
Fapt divers sâmbătă, 1 februarie 2025, 22:54

Mirel Pascu: Sprijinim orice inițiativă privată! Încurajez afacerile de familie

O nouă inițiativă privată a pornit la drum, în Bocșa, în prima zi a lunii februarie. Pasionații preparatelor din pește au motive întemeiate...

Mirel Pascu: Sprijinim orice inițiativă privată! Încurajez afacerile de familie
Fapt divers sâmbătă, 1 februarie 2025, 18:00

Lumea fascinantă a roboticii, explorată în ateliere gratuite ForLife

Lumea fascinantă a roboticii, explorată în ateliere gratuite ForLife organizate în prima zi de sâmbătă din fiecare lună. Pentru întâlnirea...

Lumea fascinantă a roboticii, explorată în ateliere gratuite ForLife
Fapt divers vineri, 31 ianuarie 2025, 09:37

Târg de nunţi la Reşiţa – reduceri, premii şi ultimele tendinţe pentru viitorii miri

Reşiţa găzduieşte în acest sfârşit de săptămână primul târg de nunţi din acest an. Evenimentul va aduce împreună furnizori de rochii...

Târg de nunţi la Reşiţa – reduceri, premii şi ultimele tendinţe pentru viitorii miri