Motorul Titanicului, regăsit în Banat: o comoară inginerească expusă la Muzeul Mineritului din Anina
O piesă istorică rară, identică cu cele de pe celebrul Titanic, va putea fi admirată în premieră la Muzeul Mineritului din Anina.

Articol editat de Gerhard Chwoika, 10 aprilie 2025, 16:01
În adâncurile Banatului, în fostă mină din Anina, se ascunde de zeci de ani un motor cu aburi identic cu cele folosite pe faimosul vas Titanic. Mai mult decât o simplă piesă tehnologică, acest motor poartă un cod de serie identic cu cele ale mașinilor de pe celebrul transatlantic. Potrivit legendei locale – susținută de numeroase coincidențe – motorul ar fi fost destinat chiar Titanicului, dar a ajuns, printr-un joc al sorții, în minele din România.
Un destin comun: de la Atlantic la galeriile din Anina
Soarta a făcut ca ambele motoare – cel de pe Titanic și cel din Anina – să fie înghițite de adâncuri. Însă, dacă epava Titanicului rămâne inaccesibilă, motorul din Anina este pe cale să revină la lumină. Restaurat cu grijă și conservat într-o formă remarcabilă, acest colos mecanic devine punctul central al unei noi expoziții la Muzeul Mineritului din Anina.
O experiență muzeală unică în România
Vizitatorii vor avea ocazia să descopere o poveste incredibilă, la granița dintre realitate și legendă. Expoziția oferă o experiență imersivă ce conectează istoria industrială a Banatului cu una dintre cele mai cunoscute tragedii maritime din lume.
Fiecare detaliu al motorului – de la construcția sa robustă până la marcajele originale – ilustrează măiestria inginerească a începutului de secol XX.
De ce merită să vizitezi Muzeul Mineritului din Anina?
- Vezi un motor identic cu cele de pe Titanic, într-o stare de conservare excepțională
- Descoperi istoria industrială a Banatului, prezentată interactiv și captivant
- Explorezi o expoziție unică în Europa, cu valoare tehnologică și emoțională
Muzeul Mineritului din Anina așteaptă vizitatorii cu o poveste fascinantă, unde trecutul revine spectaculos la viață fără să te scufunzi la 4000 de metri adâncime.
Amintim că, Titanicul era echipat cu trei motoare principale — două cu abur cu patru cilindri alternativi, cu triplă expansiune și o turbină Parsons de joasă presiune plasată central — fiecare antrenând o elice. Cele două motoare alternative aveau o putere combinată de 30.000 de cai putere, adică 22.000 kW.
Sursa: anina online
Sursa foto: ghidulbanatului.ro
Urmărește-ne și pe Google News