Lovitură grea pentru presa din România. Care este cea mai citită „publicaţie”
Articol editat de Mirabela Afronie, 20 martie 2016, 10:47
Cifrele BRAT care acoperă perioada 19 mai 2014 – 15 noiembrie 2015, arată peste 3,4 milioane de cititori ai broşurii Kaufland, la fiecare ediţie, la nivel urban.
Dintre publicaţiile cotidiene, cel mai citit ziar la nivelul întregii ţări este tabloidul Click!, 372.000 de cititori în fiecare zi, la nivel urban. Cifra este mai mare vinerea, cu ghidul TV: 484.000 de cititori. Tabloidul trusului Adevărul Holding a câştigat 5.000 de cititori faţă de valul precedent de audienţă, din perioada ianuarie 2014 – august 2015.
Gazeta Sporturilor are, potrivit datelor BRAT, o medie de 235.000 de cititori zilnic şi 288.000 de cititori la ediţia de duminică.
Dintre ziarele quality, Evenimentul zilei are cel mai mare număr de cititori: 114.000, urmat de Jurnalul Naţional cu 105.000 de cititori şi Adevărul cu o medie de 97.000 de cititori pe ediţie. România liberă nu are date pentru acest val de măsurare SNA „din condiţii administrative”.
Evoluţia publicaţiilor din punct de vedere al cititorilor, faţă de valul precedent
Majoritatea publicaţiilor analizate de BRAT au înregistrat creşteri în privinţa numărului de cititori pe ediţie, la nivel urban.
Revista Historia a câştigat cei mai mulţi cititori (+26.000) în perioada analizată, faţă de valul de audienţă precedent. O altă revistă care a înregistrat o creştere semnificativă a numărului de cititori a fost Casa şi grădina (+ 25.000).
Cea mai mare scădere a numărului de cititori a fost înregistrată de publicaţia Practic în bucătărie (-25.000 de cititori), urmată de Click pentru femei (-14.000) şi Click de Duminică (-12.000).
Şi ziarele quality Evenimentul zilei şi Adevărul au avut parte de mici scăderi, de -9.000 de cititori şi respectiv -2.000.
Sursa şi foto: www.paginademedia.ro