Industria muzicală a câştigat anul trecut 3 miliarde de dolari din YouTube
Pentru prima oară, YouTube a făcut publică suma pe care o plăteşte anual către reprezentanţii industriei muzicale.
Articol editat de Valentina Adam, 17 februarie 2020, 11:42
Încă dinainte de Spotify, Apple Music şi de restul serviciilor de streaming, YouTube a fost o sursă primară şi facilă de muzică pentru oameni. Aceasta a început în ultima vreme să fie monetizată din ce în ce mai eficient de compania deţinută de Google.
Pentru prima oară, YouTube face publică suma de bani care revine industriei muzicale din conţinutul pentru care deţine drepturile de difuzare.
Astfel, în 2019, YouTube spune că a plătit industriei muzicale peste 3 miliarde de dolari. Suma include venituri obţinute atât din reclame, cât şi din abonamente.
YouTube nu intră în detalii să spună câţi bani au fost generaţi de reclame şi câţi au venit din abonamente. Însă, ţinând cont de evoluţia celor două business-uri, este uşor de presupus că grosul veniturilor au venit din reclame.
Informaţia vine să facă şi mai multă lumină în ceea ce priveşte veniturile YouTube, după ce compania a anunţat recenţ tot în premieră, că a produs anul trecuţ doar din reclame, 15,15 miliarde de dolari.
Conform Directorului Financiar al Alphabeţ Ruth Poraţ cea mai mare parte a veniturilor generate de YouTube din reclame ajunge la creatorii de conţinut.