[FOTO] Şoferii din Ucraina îşi modifică maşinile pentru a funcţiona pe lemne, în loc de benzină
sursa totb.ro
Articol editat de Valentina Adam, 7 decembrie 2015, 09:16
Spre exemplu, Eugene Chernigov (36 de ani) şi-a convertit anul trecut Opelul său vechi într-un vehicul alimentat cu lemne. Este profesor de matematică şi fizică şi a învăţat de pe internet despre cum funcţionează lemnul ca şi combustibil pentru maşină. După două luni de studiu, pornind de la documente vechi din 1939, spune că a înţeles conceptul şi, apoi, realizarea lui a fost floare la ureche. A ataşat o sobă pe lemne şi o canistră din metal în spatele maşinii sale şi le-a conectat la motor. Gazul emis de arderea lemnului ajunge în canistra de metal, unde este stocat, filtrat, răcit şi apoi transmis motorului. În acest fel, maşina lui consumă cam 20 de kilograme de lemne la 100 de kilometri, iar costurile lemnului sunt mult mai mici decât ale benzinei (cam la jumătate). În funcţie de calitatea lemnului folosit, maşina poate atinge şi până la 80 de kilometri pe oră.
Un alt ucrainean, Sergey Iagoon, din altă regiune, şi-a construit făcut prima maşină pe lemne în urmă cu câţiva ani şi spune că succesul experimentului său i-a făcut şi pe alţii să îl urmeze. Prima maşină pe care a transformat-o astfel a fost o Lada, apoi a urmat o Volga. Pentru că întreg sistemul de combustibil alternativ este în portbagajul maşinii, Sergey spune că nu a avut niciodată probleme cu poliţia. Folosirea acestor sisteme alternative este ilegală în Ucraina, dacă nu sunt înregistrate şi aprobate, deoarece se consideră că prezintă un pericol pentru şoferii maşinilor şi pentru cei din jur.
sursa totb.ro