Comisia Europeană a lansat o nouă strategie a UE pentru „Filmul european în era digitală”
Mai multe detalii pe această temă se găsesc în comunicatul de presă din pagina:
http://ec.europa.eu/romania/news/15052014_strategie_europeana_cinema_ro.htm
Articol editat de Mirabela Afronie, 16 mai 2014, 10:54
România este unul dintre cele 10 state membre UE în care, în 2013, a fost efectuat un studiu privind profilul audienţei produselor audiovizuale. Potrivit acestui studiu, cinematografele din România se află printre cele cu cel mai mic număr de spectatori, deşi tendinţa de a merge la cinema este în creştere. Cele mai populare filme printre spectatorii de la cinema sunt cele americane, urmate de cele europene şi apoi cele româneşti. Spectatorii care merg la cinema sunt în principali tineri (63,2%, în categoria de vârstă 14-29 de ani), de sex masculin (58,7%), necăsătoriţi (60,9%) ?i cu un nivel de educaţie mediu spre superior (81,4%).
Acest studiu a confirmat că industria de film europeană nu îşi exploatează la maximum potenţialul. În acest context scopul componentei MEDIA din cadrul programului „Europa creativă” este de a sprijini 2,000 de cinematografe şi 800 de filme, în următorii 7 ani, astfel încât producţiile europene să depăşească graniţele naţionale. 56% din totalul bugetului alocat pentru program este dedicat componentei MEDIA.
Deşi producţiile europene reprezintă aproape două treimi din totalul filmelor distribuite în cinematografele din UE, succesul lor de casă se reduce la doar o treime din vânzările de bilete. Numărul filmelor produse în Europa a crescuţ de la aproximativ 1.100 în 2008 la 1.300 în 2012, şi totuşi majoritatea filmelor europene sunt prezentate numai în ?ara în care au fost realizate şi sunt rareori distribuite dincolo de graniţele naţionale. Comisia Europeană a lansat o nouă strategie a UE pentru „Filmul european în era digitală”, în căutare de soluţii pentru problema de mai sus subliniind totodată necesitatea valorificării potenţialului noilor modalităţi de distribuţie pentru a promova diversitatea culturală şi a da un impuls competitivităţii. Documentul care prezintă strategia Comisiei sugerează că finanţarea publică ar trebui să se concentreze mai mult pe creşterea audienţei filmelor europene şi pe acordarea unui sprijin mai consistent dezvoltării, promovării şi distribuţiei internaţionale.
Mai multe detalii pe această temă se găsesc în comunicatul de presă din pagina:
http://ec.europa.eu/romania/news/15052014_strategie_europeana_cinema_ro.htm