Ascultă Radio România Reșița Live

Comisia Europeană a lansat o nouă strategie a UE pentru „Filmul european în era digitală”

Mai multe detalii pe această temă se găsesc în comunicatul de presă din pagina:
http://ec.europa.eu/romania/news/15052014_strategie_europeana_cinema_ro.htm

Comisia Europeană a lansat o nouă strategie a UE pentru „Filmul european în era digitală”

Articol editat de Mirabela Afronie, 16 mai 2014, 10:54

România este unul dintre cele 10 state membre UE în care, în 2013, a fost efectuat un studiu privind profilul audienţei produselor audiovizuale. Potrivit acestui studiu, cinematografele din România se află printre cele cu cel mai mic număr de spectatori, deşi tendinţa de a merge la cinema este în creştere. Cele mai populare filme printre spectatorii de la cinema sunt cele americane, urmate de cele europene şi apoi cele româneşti. Spectatorii care merg la cinema sunt în principali tineri (63,2%, în categoria de vârstă 14-29 de ani), de sex masculin (58,7%), necăsătoriţi (60,9%) ?i cu un nivel de educaţie mediu spre superior (81,4%).
Acest studiu a confirmat că industria de film europeană nu îşi exploatează la maximum potenţialul. În acest context scopul componentei MEDIA din cadrul programului „Europa creativă” este de a sprijini 2,000 de cinematografe şi 800 de filme, în următorii 7 ani, astfel încât producţiile europene să depăşească graniţele naţionale. 56% din totalul bugetului alocat pentru program este dedicat componentei MEDIA.
Deşi producţiile europene reprezintă aproape două treimi din totalul filmelor distribuite în cinematografele din UE, succesul lor de casă se reduce la doar o treime din vânzările de bilete. Numărul filmelor produse în Europa a crescuţ de la aproximativ 1.100 în 2008 la 1.300 în 2012, şi totuşi majoritatea filmelor europene sunt prezentate numai în ?ara în care au fost realizate şi sunt rareori distribuite dincolo de graniţele naţionale. Comisia Europeană a lansat o nouă strategie a UE pentru „Filmul european în era digitală”, în căutare de soluţii pentru problema de mai sus subliniind totodată necesitatea valorificării potenţialului noilor modalităţi de distribuţie pentru a promova diversitatea culturală şi a da un impuls competitivităţii. Documentul care prezintă strategia Comisiei sugerează că finanţarea publică ar trebui să se concentreze mai mult pe creşterea audienţei filmelor europene şi pe acordarea unui sprijin mai consistent dezvoltării, promovării şi distribuţiei internaţionale.

Mai multe detalii pe această temă se găsesc în comunicatul de presă din pagina:
http://ec.europa.eu/romania/news/15052014_strategie_europeana_cinema_ro.htm

Republica Moldova se retrage din concursul muzical Eurovision 2025
Fapt divers miercuri, 22 ianuarie 2025, 15:42

Republica Moldova se retrage din concursul muzical Eurovision 2025

Republica Moldova se retrage din concursul muzical Eurovision 2025, conform anunţului făcut miercuri de directorul televiziunii naţionale, Moldova...

Republica Moldova se retrage din concursul muzical Eurovision 2025
Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
Fapt divers marți, 21 ianuarie 2025, 10:49

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare

O inițiativă inedită  transformă un bar într-un refugiu pentru iubitorii de carte și socializare. Astfel, clienții sunt invitaţi să...

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
Ziua Internaţională a îmbrăţişărilor
Fapt divers marți, 21 ianuarie 2025, 10:22

Ziua Internaţională a îmbrăţişărilor

În data de 21 ianuarie, în lumea întreagă, este marcată Ziua Internaţională a Îmbrăţişărilor. Ideea a fost lansată, în anii ’80, de...

Ziua Internaţională a îmbrăţişărilor
La Aeroclubul ”Octavian Ulici” Caransebeș încep cursurile gratuite pentru tinerii care doresc să devină piloți
Fapt divers luni, 20 ianuarie 2025, 17:00

La Aeroclubul ”Octavian Ulici” Caransebeș încep cursurile gratuite pentru tinerii care doresc să devină piloți

La Aeroclubul ”Octavian Ulici” Caransebeș încep cursurile gratuite pentru tinerii care doresc să devină piloți La începutul anului 2025,...

La Aeroclubul ”Octavian Ulici” Caransebeș încep cursurile gratuite pentru tinerii care doresc să devină piloți
Fapt divers luni, 20 ianuarie 2025, 09:09

„Blue Monday” – Mit sau strategie de marketing?

În 2005, o companie britanică numită Sky Travel a început să numească a treia zi de luni din ianuarie „Blue Monday”. Această companie...

„Blue Monday” – Mit sau strategie de marketing?
Fapt divers miercuri, 15 ianuarie 2025, 18:46

Banat: Octava de Rugăciune Ecumenică pentru Unitatea Creştinilor, la o nouă ediţie din acest sfârşit de săptămână

Între 18 şi 25 ianuarie 2025 se va desfăşura Octava de Rugăciune pentru Unitatea Creştinilor având ca temă călăuzitoare: „Crezi tu...

Banat: Octava de Rugăciune Ecumenică pentru Unitatea Creştinilor, la o nouă ediţie din acest sfârşit de săptămână
Fapt divers miercuri, 15 ianuarie 2025, 10:57

Ana & Banda Care Nu-i: povestea unei formații virtuale și a graiului bănățean adus la viață cu inteligența artificială

Descoperă povestea proiectului „Ana & Banda Care Nu-i”, o inițiativă culturală care aduce graiul bănățean în prim-plan prin...

Ana & Banda Care Nu-i: povestea unei formații virtuale și a graiului bănățean adus la viață cu inteligența artificială
Fapt divers marți, 7 ianuarie 2025, 15:52

Papa numeşte în premieră o femeie în fruntea unui ‘minister’ de la Vatican

Papa numeşte în premieră o femeie în fruntea unui ‘minister’ de la Vatican. Este vorba despre călugăriţa italiană, Simona...

Papa numeşte în premieră o femeie în fruntea unui ‘minister’ de la Vatican