Avantajele și dezavantajele deținerii unei afaceri
Deținerea unei afaceri are avantajele și dezavantajele ei. Fiecare antreprenor trebuie să cântărească cu atenție argumentele pro și contra și să decidă dacă riscul merită sau nu, recompensa.
Articol editat de Radio Resita, 22 februarie 2022, 16:31
Avantajele deținerii unei întreprinderi
Independenţă
Antreprenorii sunt propriii lor șefi. Ei iau deciziile, ei aleg cu cine să facă afaceri și ce muncă vor face, ei decid câte ore să lucreze, cât și ce să plătească și dacă să își ia concediu. Pentru mulți antreprenori, libertatea de a-și controla destinul este suficientă pentru a depăși eventualele riscuri.
Câștig financiar
Antreprenoriatul oferă o posibilitate, mai mare, de a obține recompense financiare semnificative, decât munca pentru altcineva. A deține propria afacere elimină limitarea veniturilor; limitare care există în a fi angajat. Mulți antreprenori sunt inspirați de mega-milionarii, pe care îi vedem astăzi, cum ar fi Steve Jobs, Elon Musk, Jeff Bezos și Mark Zuckerberg.
Control
A avea control permite implicarea în operarea totală a afacerii, de la concept la proiectare, la creare, de la vânzări la operațiuni de afaceri, până la răspunsul clienților. Această capacitate de a fi cufundat în totalitate în afacere este foarte satisfăcătoare pentru antreprenorii, care sunt conduși de pasiune și creativitate, și au o „viziune” a ceea ce își propun să realizeze. Acest nivel de implicare permite proprietarului afacerii să creeze cu adevărat ceva propriu.
Prestigiu
Oferă statutul de responsabil. Unii antreprenori sunt atrași de ideea de a fi șefi. În plus, există prestigiul și mândria proprietății. Când cineva întreabă: „Cine a făcut asta?” antreprenorul poate răspunde: „ Eu am făcut-o!”
Echitate
Oferă unui individ posibilitatea de a construi capitaluri proprii, care pot fi păstrate, vândute sau transmise generației următoare. Nu este neobișnuit ca antreprenorii să dețină mai multe afaceri de-a lungul vieții. Ei înființează o companie, o conduc pentru o perioadă și mai târziu o vând altcuiva. Venitul din această vânzare poate fi apoi, utilizat pentru a finanța următoarea afacere. Dacă nu sunt interesați să vândă afacerea, scopul poate fi să construiască ceva care să poată fi transmis copiilor lor, pentru a le asigura viitorul financiar. Un lucru este sigur: pentru a profita pe deplin de beneficiile financiare ale unei afaceri, trebuie să fii ownerul acesteia.
Oportunitate
Antreprenoriatul creează oportunitatea de a contribui. Majoritatea noilor antreprenori ajută economia locală. Câțiva – prin inovațiile lor – contribuie la societate, în ansamblu.
Revoluția comunicării digitale a redus, semnificativ, costul atragerii clienților, iar acest lucru este un avantaj pentru noile companii.
Dezavantajele deținerii unei întreprinderi
După cum ar spune cineva la prima plimbare cu roller-coaster-ul: „Îmi plac urcușurile, dar nu și coborâșurile!” Iată câteva dintre dezavantajele deținerii unui business:
Un angajament de timp
Când cineva deschide o afacere este probabil, cel puțin la început, să aibă puțini angajați. Acest lucru lasă proprietarului toate îndatoririle și responsabilitățile. Proprietarii de afaceri raportează că lucrează mai mult de optzeci de ore pe săptămână, ocupându-se de orice, de la achiziții la servicii bancare, la publicitate. Acest angajament de timp poate pune o presiune asupra familiei și prietenilor și poate crește stresul lansării unei noi afaceri.
Risc
Chiar dacă afacerea a fost structurată pentru a minimiza riscul și răspunderea față de proprietar, riscul nu poate fi eliminat complet. De exemplu, dacă o persoană părăsește un loc de muncă sigur, pentru a urma un vis antreprenorial, și afacerea eșuează, acest eșec financiar poate fi greu de depășit. Dincolo de riscul financiar, antreprenorii trebuie să ia în considerare riscul din răspunderea pentru produse, dezacordurile angajaților și cerințele de reglementare.
Incertitudine
Chiar dacă afacerea poate avea succes la început, factori externi, cum ar fi recesiunile economiei, noi concurenți care intră pe piață sau schimbările din cererea consumatorilor, pot bloca creșterea unui business. Chiar și antreprenorii, care trec printr-un proces cuprinzător de planificare, nu vor putea niciodată să anticipeze toate schimbările potențiale din mediul de afaceri.
Angajament financiar
Chiar și cea mai mică întreprindere de afaceri necesită o anumită cantitate de capital pentru a începe. Pentru mulți oameni, care încep afaceri, sursa lor inițială de finanțare sunt economiile personale, investițiile sau fondurile de pensii. Angajarea acestor tipuri de fonduri într-o afacere le face să nu fie disponibile pentru nevoi personale sau familiale. În majoritatea cazurilor în care, o afacere primește finanțare, pentru pornire, printr-un împrumut, antreprenorul trebuie să asigure împrumutul prin gajarea bunurilor personale, cum ar fi o locuință. A risca un capital propriu este un angajament financiar, pe care nu toți antreprenorii sunt dispuși să și-l asume.
În ciuda potențialelor dezavantaje, majoritatea proprietarilor de întreprinderi sunt mulțumiți de decizia lor de a începe o afacere.
Lecții valoroase
Cu siguranță, șansele sunt stivuite împotriva proprietarilor de bussiness și a potențialilor antreprenori. Potrivit Small Business Administration (SBA), „Aproximativ jumătate din noile unități supraviețuiesc cinci ani sau mai mult și aproximativ o treime supraviețuiesc 10 ani sau mai mult. După cum ar fi de așteptat, probabilitatea de supraviețuire crește odată cu vârsta unei firme. Ratele de supraviețuire s-au schimbat puțin de-a lungul timpului.”
De aceea este atât de important să înțelegem cum și unde lucrurile merg prost. Există șase cauze principale ale eșecului înființării unei întreprinderi:
Lipsa de planificare
Pornirea unei afaceri, fără a planifica unde vrei să ajungi, este ca și cum ai începe o călătorie cu mașina fără să ai idee despre destinația ta finală sau fără să ai o hartă pentru a ajunge acolo; există mari șanse să te pierzi. Pentru a evita această greșeală, stabilește-ți un obiectiv clar unde vrei să fii și cum plănuiești să ajungi acolo.
Nedelegarea
În cadrul fiecărei afaceri, cineva trebuie să se concentreze pe imaginea de ansamblu și să aibă o privire de ansamblu asupra a tot ceea ce se întâmplă intern și extern în jurul companiei. Acea persoană ar trebui să fii tu, dar dacă îți este îngropat capul în conturi, nu o vei face. Deci, deleagă și externalizează toate sarcinile care pot fi îndeplinite de alții și eliberează-te pentru a te concentra asupra imaginii de ansamblu.
Refuzul de a schimba
Fiind o afacere proprie, nu-ți poți permite să stai nemișcat în timp ce piața ta și lumea din jurul tău avansează. Adaptează-te și dezvoltă-ți afacerea, astfel încât să fie inovatoare, nu în urma vremurilor.
Să nu uiți că numerarul este regele
Un afacerist trebuie să își monitorizeze îndeaproape fluxul de numerar. De îndată ce pierde urma banilor, este vulnerabil la eșec. Trasează și analizează-ți veniturile și ieșirile pentru a te asigura că afacerea rămâne pe calea financiară corectă. Nu te aștepta la profituri masive de la început, dar nu accepta nici o pierdere.
Lipsa obiectivelor
Eșecul de a măsura succesul campaniilor, produselor sau serviciilor poate fi dezastruos pentru o afacere. Chiar merită banii acea campanie de PR pe care o desfășori? Aduce social media, într-adevăr, trafic către site-ul tău web? Ști ce măsori și vei ști cât succes ai.
Eșecul de a pune întrebările corecte
Când ești o întreprindere, este dificil să știi ce întrebări (și cui) să pui. Există numeroase resurse, cum ar fi agențiile locale de dezvoltare economică și camerele de comerț, care sunt locuri grozave pentru a începe. O parte a procesului este „a ști ceea ce nu știi”, iar astfel de organizații te pot ajuta să-ți dai seama.
Deși evitarea acestor capcane nu va garanta succesul întreprinderilor, a ști ce să nu faci te poate ajuta să fii proactiv și să te concentrezi asupra lucrurilor pe care ar trebui să le faci.
De luat in considerare
Provocarea antreprenorului este să echilibreze hotărârea cu prudența – să fie o persoană capabilă să profite de o oportunitate, dar și una care a făcut suficientă muncă pregătitoare pentru a fi bine informat și a nu-și asuma riscuri inutile. Munca pregătitoare include evaluarea oportunității pieței, dezvoltarea produsului sau serviciului, pregătirea unui plan de afaceri bun, stabilirea de cât capital este necesar și efectuarea aranjamentelor pentru a obține acel capital.
Economiștii au analizat o serie de succese și eșecuri antreprenoriale și au identificat probleme cheie pe care viitorii proprietari de afaceri trebuie să le analizeze cu atenție din timp. Luarea în considerare a acestora poate reduce riscul; ignorarea acestora poate contribui la eșec. Dacă te gândești la antreprenoriat, pune-ți următoarele întrebări pentru a te asigura că te gândești la deciziile cheie ale afacerii:
Motivație: Care este stimulentul tău pentru a începe o afacere? Sunt doar banii? Ești pregătit să cheltui timpul și banii necesari pentru a începe afacerea? Adevărat, mulți antreprenori dobândesc o mare bogăție. Cu toate acestea, banii sunt aproape întotdeauna strânși în fazele incipiente ale unei noi afaceri. Mulți antreprenori nici măcar nu iau un salariu, până când nu pot face acest lucru și totuși părăsesc firma cu un flux de numerar pozitiv.
Strategie: Ce produse sau servicii va oferi afacerea ta? Ce diferențiază ideea ta de afaceri și produsele sau serviciile, pe care le vei oferi, de celelalte de pe piață? Cine este clientul tău ideal? Cine este concurența ta? Planul de a concura este doar pe baza prețului de vânzare?
Prețul este important, dar majoritatea economiștilor sunt de acord că, este extrem de riscant să concurezi doar pe preț. Firmele mari care produc cantități uriașe au avantajul de a reduce costurile. De asemenea, este important să decizi cum plănuiești să gestionezi și să faci publicitate afacerii.
Viziune realistă: Ce fel de afacere îți dorești și cât va costa începerea? Vei avea nevoie de un împrumut? Există o viziune realistă asupra potențialului întreprinderii? Cât timp va dura ca produsul sau serviciul să fie disponibil? Cât durează până începi să faci profit?
Fondurile de operare insuficiente sunt cauza multor eșecuri în afaceri. Antreprenorii subestimează adesea costurile de pornire și supraestimează veniturile din vânzări în planurile lor de afaceri. Unii analiști recomandă adăugarea de 50% la estimările finale ale costurilor și reducerea previziunilor de vânzări. Numai atunci antreprenorul poate examina previziunile fluxului de numerar și poate decide dacă este gata să lanseze o nouă afacere.