S-a încheiat cea de-a 8-a ediţie a campaniei: Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă
Articol editat de Gerhard Chwoika, 24 august 2017, 17:20
Ediţia a 8-a a campaniei a coincis cu aniversarea a 50 de ani de la lansarea celui mai îndrăgit program estival – Radio Vacanţa! Ideea celui mai frumos şi util proiect dedicat copiilor este parte din istoria acestui concept radiofonic, născut din nevoia de a promova turismul şi din dorinţa de a crea un colţ de libertate.
Unul dintre jurnaliştii care au contribuit la lansarea Radio Vacanţei, Leon Sărăţeanu, primul redactor-şef adjunct al postului, şi-a amintit într-un interviu-document, existent în arhiva Societăţii Române de Radiodifuziune, cum reuşeau realizatorii emisiunilor să gestioneze problema copiilor care se rătăceau pe plajă şi care ajungeau, în cel mai sigur loc, la Radio Vacanţa: „Am comandat din banii radioului nişte cartoane pe care am scris în diverse limbi Radio Vacanţa din care învăţasem să facem coifuri pe care le dădeam copiilor. Pe lângă aceste coifuri s-au găsit nişte oameni iscusiţi care ne-au făcut iepuraşi din stofă, gratis, păpuşele de mici dimensiuni şi când veneau mămica sau tăticul sau bunica să îi ia, nu mai voiau să plece. Le plăcea! În biroul meu, am cumpărat din banii mei bomboane fondante, iar pe atunci se făceau un fel de bezele cu ciocolată. Trimiteam maşina şi-mi aducea un carton plin cu bezele. Am procedat aşa până când fetele de la cofetărie au aflat pentru cine sunt bezelele şi n-au mai vrut bani. «Pentru Radio Vacanţa? Sigur! Să ne daţi în schimb melodia cutare, mâine, la ora nu ştiu care». Sigur că le-am dat melodia, dar am şi plătit.
42 de ani mai târziu, în anul 2010, copiii de pe plaje primeau primele brăţări de vacanţă prin intermediul campaniei Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa, la iniţiativa realizatorului de programe, Adelina Tocitu. Brăţara de vacanţă n-ar fi ajuns pe mânuţele copiilor fără sprijinul voluntarilor de la Crucea Roşie, filiala Constanţa, care, vară de vară, sunt prezenţi pe plajă, printre turişti.
Cristina este unul din cei mai noi voluntari din echipa Crucea Roşie care s-a alăturat campaniei: „Am nevoie de trei cuvinte ca să descriu această experienţă: minunata, diferită, frumoasă! M-am simţit foarte bine ştiind că fac parte din acest proiect care are la bază o idee foarte bună. Am primit feedback bun din partea părinţilor cărora le-am oferit brăţara de vacanţă. De abia aştept să ne întâlnim, la anul, pe plajă”.
Brăţara de vacanţă a fost oferită gratuit şi de către agenţii de la Compartimentul de Analiza şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Constanţa, în acţiunile de prevenire şi informare pe care le-au desfăşurat în această vară, pe plajă sau în taberele în care sute de copii vin să-şi petreacă vacanţa pe litoral.
Cele mai multe cazuri de copii care s-au rătăcit au fost soluţionate cu ajutorul salvamarilor prezenţi pe plajă, care, fie au sunat la Radio Vacanţa, în momentul în care au întâlnit micuţi rătăciţi pe plajă, fie au oferit informaţii despre brăţara de vacanţă turiştilor.
Ediţia de anul acesta a campaniei Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa a fost realizată cu sprijinul farmaciilor Alphega, Hartmann şi Crucea Roşie – filiala Constanţa, alături de IPJ Constanţa, Asociaţia Litoral Delta Dunării, Asociaţia Ion Movilă Eforie Techirghiol, Asociaţia Naţională a Salvamarilor şi Scafandrilor Profesionişti, Direcţia pentru Sport şi Tineret Tulcea.
Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă este unul dintre cele mai importante proiecte de responsabilitate socială derulate de Studioul Regional Radio Constanţa.
Serviciul Comunicare