Oradea citeşte! S-a demonstrat la Târgul de carte Gaudeamus
Articol editat de Mirabela Afronie, 18 mai 2015, 11:29
Cea de a doua ediţie a Târgului Gaudeamus Oradea, încheiat ieri, a demonstrat că orădenii iubesc cartea. Dovadă sunt cei peste 15.000 de vizitatori care, în ciuda vremii neprietenoase în mare parte a timpului, au venit la târg şi au profitat din plin de oferta generoasă a ediţiei şi vânzările peste aşteptări anunţate de majoritatea participanţilor.
Târgul Gaudeamus Oradea, evenimentul cu numărul 87 derulat de Radio România în cadrul Programului Lectura, a avut loc în perioada 13 – 17 mai în incinta unui pavilion expoziţional mobil amplasat în Parcul 1 Decembrie şi a fost organizat în parteneriat cu Primăria Oradea. Preşedintele de onoare al acestei ediţii a fost domnul Lucian Silaghi, director executiv al Direcţiei Judeţene pentru Cultură Bihor.
Premiile Târgului Gaudeamus Oradea 2015, decernate în cadrul festivităţii care a avut loc duminică, 17 mai, la ora 13.00, sunt următoarele:
- Trofeul Gaudeamus, acordate expozanţilor prin votul publicului: locul 3, cu punctaje egale – Editurile Humanitas şi Trei, locul 2 – Editura Niculescu şi locul 1 – Grupul Editorial RAO;
- Cea mai râvnită carte a târgului a fost desemnat volumul Primul Război Mondial şi realităţile demografice ale Transilvaniei de Ioan Bolovan, publicat de Editura Şcoala Ardeleană;
- Trofeul Presei, ai căror câştigători au fost desemnaţi de către vizitatorii care au menţionat instituţii mass-media drept sursă de informaţii despre târg, a fost câştigat de: cotidianul Crişana – secţiunea publicaţii, postul Radio Transilvania – secţiunea radio, postul Digi 24 Oradea – secţiunea TV şi website-ul www.eBihoreanul.ro – secţiunea online. Dat fiind statutul de organizator al instituţiei, voturile numeroase acordate posturilor Radio România nu au fost luate în considerare;
- Premiul Educaţia, oferit de organizatori, a fost decernat Universităţii din Oradea;
- Premiul Miss Lectura a fost câştigat de domnişoara Daniela Lăcrămioara Popa. Premiul a fost oferit de casa de modă Pusha Fashion şi de Avon Cosmetics.
Pe parcursul celor cinci zile ale Târgului, vizitatorii au avut ocazia să participe la Tombola Gaudeamus, organizată pe baza buletinelor pentru Votul Publicului. Cele peste 30 de premii, constând în pachete de cărţi, permise de acces gratuit şi abonamente la piscină, pachete de produse cosmetice şi vouchere pentru restaurante, au fost oferite, în cea mai mare parte, de către companii orădene.
Bilanţul statistic al ediţiei reconfirmă potenţialul pe care evenimentul şi, implicit, oraşul,
l-au demonstrat cu prilejul ediţiei de debut:
- Suprafaţa târgului: peste 350 mp de standuri, amenajaţi într-un pavilion cu suprafaţa de 600 mp;
- Numărul expozanţilor reprezentaţi la târg, aparţinând domeniilor majore de activitate de pe pieţele editorială şi educaţională: 58, reuniţi în 39 de standuri;
- 10 evenimente incluse în programul de manifestări al ediţiei de către organizator şi expozanţi;
- Numărul vizitatorilor a fost de circa 15.000, conform monitorizării zilnice realizate de către organizatori.
Proiecte derulate sub sigla Gaudeamus
- Invitaţi de nota 10: Olimpicii României, proiect prin care Radio România promovează şi recompensează performanţele obţinute pe plan internaţional de către cei mai tineri reprezentanţi de top ai învăţământului românesc. Invitaţii de nota 10 ai Târgului Gaudeamus Oradea 2015, elevi din această zonă a ţării premiaţi la olimpiade internaţionale la diferite discipline au fost: Boros Zoltán (Liceul Teologic Romano – Catolic Hám János din Satu Mare), Dan Cristian Vulpe şi Bogdán Eszter (Colegiul Naţional Silvania din Zalău) şi Andrei – Vlad Bădulescu (Colegiul Naţional Emanuil Gojdu din Oradea). Premiile au fost oferite de Radio România, Automobile Dacia şi de către expozanţii la această ediţie (Asociaţia Liga Albanezilor din România, Getmusic.ro, Sonimpex Topoloveni şi editurile Art, Casa Radio, Corint, Diana Press, Erc Press, Niculescu, Nomina, Şcoala Ardeleană şi Univers Enciclopedic Gold).
- Cărţile se întorc acasă, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor, a unui fond de carte destinată bibliotecilor unor comunităţi subfinanţate din acest punct de vedere. De la relansarea sa sub acest nume, în anul 2010, peste 112.000 de volume au îmbogăţit patrimoniul unor biblioteci care nu au mai primit de foarte mult timp fonduri pentru achiziţii. Acestora li se adaugă acum circa 1.000 de volume donate cu prilejul Târgului Gaudeamus Oradea, ce vor avea ca destinaţie biblioteca comunală şi biblioteca şcolii din comuna Chişlaz, judeţul Bihor.
Proiect susţinut de Ministerul Culturii. BRD Groupe Société Générale – partener principal al Caravanei Gaudeamus 2015.
Sponsori: Automobile Dacia, casa de modă Pusha Fashion, Avon Cosmetics, Clubul Sportiv Municipal Oradea, Hotel Continental Forum, Select Catering SRL, Hotel President Băile Felix şi Restaurant Romanada Oradea.
Eveniment organizat de Radio România şi Primăria Municipiului Oradea, în cadrul Caravanei Gaudeamus 2015.
Detalii privind această ediţie a Târgului Gaudeamus Oradea, la secretariatul Gaudeamus. Contact: Connie Chifor (tel. 0745.109.649, e-mail connie@gaudeamus.ro).