Gaudeamus Cluj-Napoca 2025
25 de ani de la inaugurarea Caravanei Gaudeamus Radio România! ● Târgul de Carte Gaudeamus, ediția Cluj-Napoca 2025 ● 9 – 13 aprilie ● Piața Unirii ● Evenimentul este organizat de Radio România, prin echipa Gaudeamus și Radio România Cluj, cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj – Napoca ● Program de vizitare: zilnic, între orele 10.00 și 20.00

Articol editat de Radio Resita, 9 aprilie 2025, 15:47
● Deschiderea oficială a ediției va avea loc miercuri, 9 aprilie, ora 12.00
● Președintele de onoare al ediției va fi scriitoarea Laura T. Ilea, conferențiar univ. dr. la Departamentul de Literatură Comparată al Universității Babeș – Bolyai din Cluj-Napoca.
● Informaţii în curs de actualizare:
- programul evenimentelor | Gaudeamus Cluj-Napoca 2025
- amplasarea standurilor | Gaudeamus CLuj-Napoca 2025
- catalogul participanţilor | Gaudeamus Cluj-Napoca 2025
Aprilie 2025 este luna în care proiectul național Caravana Gaudeamus Radio România împlinește 25 de ani. Lansat sub numele „Caravana Cărții – Gaudeamus” odată cu prima ediție clujeană organizată între 6 și 9 aprilie, acest proiect însumează astăzi peste 100 de târguri de carte desfășurate în întreaga țară, în Craiova, Constanța, Timişoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Iași, Târgu Mureș, Buzău și, bineînțeles, Cluj-Napoca. Derulată inițial de către postul public de radiodifuziune ca parte a misiunii sale de informare și educare a publicului, cu scopul de a susține într-o manieră directă și eficientă distribuția de carte deficitară la nivel național în acea perioadă, Caravana Gaudeamus Radio România aduce astăzi bucurie zecilor de mii de cititori din întreaga țară.
Ediția din acest an a Târgului de Carte Gaudeamus Cluj-Napoca, se va desfășura în incinta a 16 pavilioane expoziționale amenajate în Piața Unirii, în intervalul tradițional al evenimentului, înainte de Sărbătorile Pascale. 56 de standuri, care vor reuni oferta a peste 70 de edituri prestigioase, din țară și de peste hotare – însumând peste 10.000 de titluri – muzică și jocuri educative, îi așteptă pe clujeni și pe oaspeții orașului în cel mai cunoscut și mai accesibil spațiu din inima Clujului.
Programul de evenimente al ediției va prilejui întâlnirea cu numeroși scriitori clujeni, figuri reprezentative ale vieții culturale a urbei și ale literaturii române contemporane. Peste 30 de sesiuni de lansări și prezentări de carte sunt pregătite și vor debuta încă din prima zi, pentru publicul clujean, invitat în spațiul special amenajat în cadrul târgului,cu sprijinul companiei Casa Augustin, partener tradițional.● Pasionații de lectură care nu vor reuși să ajungă în Piața Unirii vor putea urmări în direct pe website-ul gaudeamus.ro și pe pagina de Facebook Radio România Gaudeamus, evenimentele găzduite la această ediție a târgului.
● Proiectele speciale marca Gaudeamus Radio România vor continua în acest an și la ediția clujeană. „Invitați de nota 10: Olimpicii României” este unul dintre proiectele reprezentative pentru modul în care postul public de radiodifuziune promovează și sprijină excelența, prin premierea elevilor medaliați la olimpiade și concursuri școlare internaționale. În acest an, șase elevi clujeni vor fi recompensați de Radio România și compania Luna Cleaning din Cluj – sponsor al ediției, cu premii în bani, pentru medaliile obținute pe plan internațional. „Prietenilor” târgului care ne urmăresc și în online, le-am pregătit numeroase concursuri având ca premii cărți oferite de participanții la târg și vouchere oferite de Resturant Shanghai, sponsor al târgului.
Partenerii media ai acestei ediții vor fi publicațiile Monitorul de Cluj și Ziua de Cluj
INFORMAŢII UTILE VIZITATORILOR
Pentru pasionații de lectură care nu pot ajunge în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, website-ul gaudeamus.ro găzduiește ediția online. Standuri virtuale, evenimente transmise live din incintă și informații la zi despre noutățile editoriale, ofertele de târg și proiectele speciale ale participanților vor fi astfel disponibile de oriunde v-aţi afla.
Cine participă?
Toți participanții la aceaastă ediție se regăsesc, cu pagini de prezentare individuale, în CATALOGUL PARTICIPANŢILOR, unde este disponibilă căutarea după criteriile denumire și domeniu de editare. STANDURILE VIRTUALE ale participanților sunt accesibile prin butonul aferent din fiecare pagină.
Cum cumpăr?
Achizițiile de carte și alte produse se pot face direct la standurile aflate în incinta târgului sau prin intermediul standurilor virtuale ale expozanților, pe care le puteți accesa de pe paginile lor de prezentare. Prețurile produselor și alte eventuale taxe, precum și termenii și condițiile de utilizare valabile pentru fiecare website sunt stabilite de către deținătorii acestora.
Coduri promoționale Gaudeamus
Beneficiile suplimentare acordate vizitatorilor care achiziționează produse de la Târgul de carte Gaudeamus Radio România sunt menționate la standurile virtuale ale participanților. Codurile aferente se regăsesc în paginile de catalog ale participanților care le acordă.
Cum pot viziona un eveniment?
Evenimentele propuse pentru această ediție vor fi transmise, live și în înregistare, conform PROGRAMULUI DE EVENIMENTE anunțat al târgului. Acestea vor rămâne în arhiva ediției, pentru vizionare ulterioară.