[FOTO] Vacanţă cu bonus – Târgul Gaudeamus Litoral, ediţia a VII-a
Articol editat de Mirabela Afronie, 14 august 2015, 11:35
În plin sezon, Radio România plusează la oferta estivală a litoralului cu un eveniment care, deşi aflat la cea de-a şaptea ediţie, rămâne o prezenţă inedită în peisajul de la malul mării: Târgul Gaudeamus Litoral. Organizat de Centrul Cultural Media al Radio România şi Radio Constanţa, acesta se desfăşoară în perioada 13 – 17 august în Mamaia, pe faleza din faţa studioului Radio Vacanţa.
Gaudeamus Litoral oferă turiştilor aflaţi în vacanţă şi constănţenilor iubitori de carte, experienţa unui târg de carte accesibil şi ofertant. Câteva dintre cele mai importante edituri din România, cele mai noi apariţii editoriale la preţuri reduse şi un program variat de evenimente compun un mix cultural unic, de care cititorii împătimiţi sau ocazionali de toate vârstele se bucură timp de cinci zile. Pentru mulţi dintre aceştia, sosiţi din zone unde Târgurile Gaudeamus nu ajung (încă), evenimentul de la malul mării reprezintă o ocazie unică de a experimenta nemijlocit atmosfera unui târg de carte.
Programul de vizitare este zilnic, între orele 15:00 şi 23:00, iar intrarea este liberă.
Deschiderea oficială a avut loc joi, 13 august, la ora 17:00, în acordurile Fanfarei RAJA Muzica apelor. O zi cu importante semnificaţii pentru gazde în care, în urmă cu 109 ani, primarul vizionar al Constanţei, Ion Bănescu, semna documentele de înfiinţare a staţiunii Mamaia.
Oferta târgului este una variată şi combină surprizele expozanţilor cu cele pregătite de organizatori, în special pentru cei mai tineri vizitatori şi cititori. Nu lipsesc bestsellerurile momentului şi cele mai noi apariţii editoriale la preţuri extrasezon, lansările de carte sau tombolele cu premii pentru public.
Preşedintele de onoare al ediţiei din acest an a Târgului Gaudeamus Litoral este Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă Constanţa. La această ediţie, gazdele de la Radio Constanţa lansează invitaţia la o călătorie virtuală în Dobrogea sentimentală. Zilnic, de la ora 19:00, vizitatorii au ocazia de a cunoaşte oameni şi locuri prin ochii artiştilor fotografi, elevi ai şcolilor de fotografie din Constanţa.
În aceeaşi notă „vizuală” se înscrie şi expoziţia EU aleg ROmania un proiect al Studiourilor Regionale Radio România, care propune o călătorie în imagini extinsă prin toate regiunile istorice ale ţării: Dobrogea, Maramureş, Bucovina, Transilvania, Crişana, Moldova, Banat, Oltenia şi Muntenia. O invitaţie în Delta Dunării, un loc binecuvântat, scăldat deopotrivă de razele soarelui şi de reflexiile apei, o călătorie magică cu Mocăniţa pe valea Vaserului, cu nuanţele de verde crud pe care le capătă pădurea şi iarba, pe ploaie, la început de vară sau un popas în Poiana Mărului, o staţiune situată în inima munţilor Ţarcu, la 500 de metri altitudine, care întinereşte trupul şi sufletul. Expoziţia fotografică dezvăluie 100 de locuri pe care merită din plin să le vizitaţi!
La Târgul Gaudeamus, turiştii vor găsi şi Brăţara de Vacanţă, oferită de Radio Vacanţa şi partenerii săi. Campania Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă, ajunsă în acest an la cea de-a şasea ediţie, se desfăşoară până pe 1 septembrie pe litoralul românesc şi, în premieră, în Delta Dunării, la Sulina. Brăţara de Vacanţă este destinată familiilor care ajung în vacanţă în staţiunile de pe Litoral, interesate de siguranţa copiilor lor, grupurilor de copii veniţi în tabără sau cantonament alături de profesori, antrenori sau educatoare. Beneficiarii direcţi ai campaniei sunt copiii cu vârste între 0 şi 7 ani care poartă brăţara de vacanţă.
Două dintre proiectele iniţiate de Radio România sub genericul Programului Lectura Târgurile Gaudeamus, vor fi reluate cu prilejul târgului:
- Poliţia Gaudeamus – ca la fiecare ediţie estivală Gaudeamus, amenda de la malul mării este cartea de vacanţă pe care organizatorii târgului o dăruiesc cu mare drag cititorilor de pe plajă, surprinşi la lectură. Cărţile sunt oferite de Editura Casa Radio şi Grupul Editorial Corint.
- Cărţile se întorc acasă – campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor, a unui fond de carte care va avea ca beneficiari biblioteci ale unor comunităţi subfinanţate din acest punct de vedere. Proiectul continuă o tradiţie care durează de la primele ediţii ale Târgului Internaţional Gaudeamus (Coşul Târgului); de la relansarea sa sub acest nume, în anul 2010, peste 115.000 de volume au îmbogăţit patrimoniul unor biblioteci care nu mai primiseră de foarte mult timp fonduri pentru achiziţii. Volumele donate cu prilejul Târgului Gaudeamus Litoral 2015 vor avea ca destinaţie Şcoala generală nr. 1 din comuna Ciocârlia, judeţul Constanţa.
Tombola Gaudeamus adresată vizitatorilor şi derulată pe baza buletinelor de Vot al Publicului, se închide duminică, la ora 19:30. Premiile sunt oferite de organizatori, BRD Groupe Société Générale şi Vodafone România. Marele premiu al Tombolei Gaudeamus care va fi extras duminică, 16 august, şi este oferit de Regional Air Services S.R.L – Aeroportul Tuzla: un zbor cu durata de 30 de minute deasupra litoralului românesc, de pe Aeroportul Tuzla, pe care câştigătorul o poate filma şi/sau fotografia.
Premiile ediţiei 2015 a Târgului Gaudeamus Constanţa vor fi decernate luni, 17 august, la ora 18:00, astfel:
– Trofeele Gaudeamus (acordate editurilor, locurile 1, 2 şi 3) şi Cea mai râvnită carte a Târgului, decernate prin Votul Publicului exprimat prin completarea unor chestionare distribuite în rândul vizitatorilor pe întreg parcursul evenimentului;
– Trofeele Presei – decernate jurnaliştilor pe secţiunile publicaţii, radio şi TV;
– Premiul Miss Lectura;
– Marele Premiu al Tombolei Gaudeamus.
Fanfara Forţelor Navale va marca, printr-un moment muzical, închiderea oficială a evenimentului.
Gaudeamus Litoral reprezintă ultima etapă a Caravanei Gaudeamus 2015 (după ediţiile de la Craiova, Cluj-Napoca şi Oradea) şi este evenimentul cu numărul 88 în seria Târgurilor Gaudeamus, iniţiate şi organizate de Radio România din 1994.
Proiect susţinut de Ministerul Culturii.
Parteneri şi sponsori: BRD Groupe Société Générale – partener principal al Caravanei Gaudeamus 2015, Vodafone România, Media Trust, 101ştiri.ro, Grupul Editorial Corint, Trustul de presă Cuget liber Constanţa, Hotel Bavaria Blu Mamaia, Litoral TV, Neptun TV Constanţa, Observator de Constanţa, Fanfara RAJA Muzica apelor, Fanfara Forţelor Navale, RATC Constanţa, Regional Air Services S.R.L. Aeroportul Tuzla, Telegraf.
Alte informaţii, pe www.gaudeamus.ro şi la Secretariatul Gaudeamus (tel. 021.319.0522). Persoană de contact: Anca Badea (tel: 0740.121.173, e-mail anca@gaudeamus.ro).
Serviciul Comunicare