[FOTO] Marian Truţulescu pe simeze la Bienala Internaţională de Artă Vizuală din Braşov!
Cultura este moneda de schimb cea mai importantă a unei civilizaţii şi dacă ne amintim ceea ce mărturisea Pablo Picasso: „pictura reprezintă doar un alt fel de a ţine un jurnal”, despre jurnalul cultural al artistului plastic reşiţean, profesor doctor în arte vizuale şi membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, Marian Truţulescu, putem spune că deschidem o nouă fişă, după ce, anul acesta a participat la Expoziția de artă plastică contemporană IDENTITĂȚI MULTICULTURALE ce a avut loc în perioada 28-31 mai 2019 la sediul ONU din New York”, fiind organizată de Fundaţia Inter-Art din Aiud, iată că în această perioada participă la Bienala Internaţională de Artă Vizuală din Braşov.
Articol editat de Radio Resita, 22 octombrie 2019, 18:36 / actualizat: 22 octombrie 2019, 21:12
Bienala Albastră- eveniment de mare anvergură dedicat manifestărilor artistice din domeniul artelor vizuale din centrul României cu 13 artişti vizuali invitaţi şi peste 200 de artişti vizuali aplicanţi îi va încânta pe braşoveni şi turişti cu operele acestora, în 20 de spaţii expoziţionale. Alături de artiștii din România sunt prezenți plasticieni din Germania, SUA, Italia, Norvegia, Israel, Turcia, Elveția și Polonia
Bienala Albastră ilustrează un dialog cultural cu lumea artei contemporane româneşti şi internaţionale, prin care să fie pus în valoare potenţialul creator al artiştilor români şi străini, atât în context european, cât şi în spaţiul românesc. Prima ediţie a Bienalei Albastre – Bienala Internaţională de Artă Vizuală din Braşov va scrie o cronică a artelor vizuale contemporane, redefinindu-le”, a transmis, prin intermediul unui comunicat de presă, organizatorul evenimentului, Asociaţia Culturală Artessentia.
Despre acest eveniment, artistul reşiţean ne-a mărturisit:
„În perioada 20 octombrie – 29 octombrie vor fi vernisate expoziţii de autor şi din salonul participanţilor, din medii variate: pictură, sculptură, grafică, artă textilă, ceramică, sticlă, metal, colaj, fotografie, video-art, instalaţie, experiment vizual, performance-art, happening, mapping, tehnici mixte etc.
Tema lansată de curatorii expoziţiei de anul acesta este Hronicon (Cronică) – „Arta ca revelaţie şi metamorfoză a realităţii”.
În cadrul Bienalei Albastre de la Brașov, particip cu două lucrări de pictură în ulei pe pânza: ”Degradare” si ”Loop-in”, ambele de 1m/1m, lucrări ce fac parte din seria In-chipuiri (In-faces). Selectarea lucrărilor mele nu poate decât să mă bucure, fiind o participare care mă onorează și îmi confirmă faptul că aceste noi lucrări sunt în tendințele mișcării plastice contemporane.
Lucrările mele sunt expuse la Noua Galerie de la Teatru (Teatrul „Sică Alexandrescu” Brașov), una dintre cele 20 de locații care găzduiesc expoziții în cadrul Bienalei, acolo unde a avut loc și deschiderea evenimentului. Per ansamblu, așa cum am putut remarca din fotografiile postate de la deschiderea evenimentului sau din diverse surse media, Bienala Albastră este o expresie amplă a activității artistice naționale cât și internaționale care reflectă starea artelor plastice în momentul de față, care dorește să transmită publicului iubitor de artă și nu numai, ideea de artă vibrantă, de dialog continuu între arte, între artiști și nu în ultimul rând între artă și public. O avalanșă de stiluri și concepte artistice, o încântare pentru simțuri și o dovadă că arta și organizarea ei în interiorul cultural al României este posibilă și la cele mai înalte standarde.
Țin să felicit pe această cale organizatorii care au depus o muncă colosală, și în special Fundația Artessentia din Brașov, doamna Victoria Țăroi, doamna Cristina Simion – promotorii și curatorii acestor expoziții precum si staful tehnic care s-a ocupat de primirea lucrărilor, panotarea lor și alte aspecte ce țin de prezentarea la superlativ a acestui eveniment de mare anvergură”.
În loc de concluzii să ne amintim că pentru a înflori, o inimă de artist are neapărat nevoie de căldura aprecierii şi chiar de strălucirea admiraţiei, fiindcă atunci când o epocă este săracă în opere de valoare, vinovat este publicul, nu artiştii.
Așa cum ne-a obișnuit, artistul plastic pune în CV-ul cultural al Reșiței semnătura sa ce înobilează prin măiestrie identitatea ce transcede prin onoare hotarele timpului cu plus valoarea creației sale.
Felicitări şi Laudatio, Marian Truţulescu!
Anca Bica Bălălău