„ABU Media 2020″ – Salvarea vieţilor omeneşti, în caz de dezastre
Articol editat de Mirabela Afronie, 1 iulie 2015, 14:56
Media clasice, radioul şi televiziunea, în primul rând folosesc platformele de comunicare ca sursă de informaţie şi mai ales folosesc viteza de propagare pe care acestea le oferă. Vorbim de ceea ce numim în limba română reţele de socializare de tipul Facebook sau Twitter, dar media clasice aplică discernământul şi verificarea informaţiei, proprii jurnalismului profesionist – a fost concluzia temei dezbătute astăzi în cadrul Conferinţei „Media 2020″. Decizia corespunde şi cerinţelor în schimbare ale ascultătorilor care cer tot mai mult ştiri din domeniul social. Unul dintre participanţii din Germania, Carsten Dufner, a vorbit despre programul de iniţiere în utilizarea reţelelor de socializare care se derulează în ţara sa, metodă aplicată şi în Sri Lanka în şcoli. Abdulrahman Alhazzaa, fostul până de curând preşedinte al Corporaţiei Audiovizuale Saudite, a formulat această necesitate comună pentru Europa şi Asia.
Abdulrahman Alhazzaa: Trebuie să pornim din familie şi din şcoală şi să creăm un interes pentru a înţelege şi a cunoaşte care este calea corectă de a folosi reţelele de socializare. Aceasta va influenţa şi se va reflecta în mesajele transmise de mass-media tradiţionale.
Reprezentantul Japoniei, Toshiyuki Sato, a expus procedurile radioului şi televiziunii NHK în caz de cutremur major, aplicate la cutremurul şi în cazul tsunamiului din 2011.
Conferinţa Internaţională „Media 2020″ reuneşte manageri din presă, jurnalişti, producători şi prezentatori ai platformelor radio digitale de pe 4 continente. Este pentru prima dată când Uniunea Audiovizualului din Asia Pacific, organizatoare a conferinţei, alături de Radio România, se află la o întâlnire cu reprezentanţii audiovizualului european în afara zonei proprii de activitate.