Traian Vuia, primul zbor – 1906
Articol editat de Valentina Adam, 23 noiembrie 2018, 14:32
Pasiunea pentru zbor l-a determinat pe Traian Vuia sa paraseasca o promitatoare cariera de avocaţ începuta sub obladuirea lui Coriolan Brediceanu, si sa plece la Paris pentru a demonstra ca viitorul zborului apartinea aparatelor mai grele decât aerul, cu propulsie proprie. În realizarea visului sau a primit sprijin material din partea lui Coriolan Brediceanu, a tatalui lui Petru Groza, a lui Nicolae Titulescu si a altor români.
Într-o schita autobiografica, Vuia scria: „Masina mea de zburat a fost conceputa în iarna anului 1901-1902. […] Constatasem cu surpriza ca exista toate elementele pentru realizarea zborului mecanic si ma întrebam de ce îsi pierd oamenii timpul cu baloanele dirijabile. […] Condus de entuziasmul si de focul sacru al credintei, ignorând greutatile si piedicile materiale, am continuat si, în iarna 1902-1903, masina era deja conceputa în toate detaliile.“
Află toată povestea pe siteul eualegromania