Ascultă Radio România Reșița Live

Arcul de Triumf, simbolul Unirii eterne

Acel monument, proiectat de Petre Antonescu, si care trebuia sa comemoreze pentru totdeauna victoria României în Primul Razboi Mondial, a fost construit între 1918-1922, insa faptul ca a fost facut din materiale care nu rezistau nici macar în fata ploilor…
Arcul de Triumf al romanilor, Arcul de Reintregire, era facut din lemn acoperit cu ipsos…
Vechiul Arc de triumf

Vreme de 13 ani Arcul a fost considerat o rusine a Micului Paris…monumentul care celebra existenta acestei tari era mai mult un monument al decaderii…
De-abia in 1935 un grup format din cei mai cunoscuti arhitecti romani si-a asumat sarcina proiectarii si constructiei sale in vreme ce populatia Bucurestiului a finantat cu cateva milioane de lei ridicarea monumentului.

Poate nu stiati, dar o curiozitate, impresionanta de altfel, este ca acest Arc de Triumf, al Unirii, a fost construit cu piatra adusa din toate regiunile istorice ale Romaniei…

Ceremonia inaugurarii a avut loc la 1 decembrie 1936, atunci când se împlineau 18 ani de la Unirea Transilvaniei cu România.
Dupa venirea la putere a comunistilor, Arcul de Triumf a fost „mutilat” prin scoaterea de pe partile laterale a celor doua texte ale proclamatiilor regelui Ferdinand catre tara, precum si efigiile familiei regale, pe care ei, comunistii, le-au inlocuit cu niste flori…

Arcul de Triumf ofera la cei 27 de metri înaltime ai sai o deschidere impresionanta pentru cei ce au norocul sa treaca vreodata, chiar si doar ca turisti, pe sub monumentala structura.
Machetele au fost executate de artisti plastici, iar pentru cioplirea marmurei de Ruschita, pe lânga sculptorii autohtoni, s-a apelat si la un numar de zece sculptori din Italia.
Arcul de Triumf este in acelasi timp si o destinatie turistica dar si un punct din care poti sa calatoresti foarte usor catre alte locuri interesante ale Bucurestiului, dupa cum ne explica si istoricul Adrian Majuru:

Arcul de Triumf, simbolul Unirii eterne

Articol editat de Gabriel Pintilie, 18 septembrie 2014, 22:00

Ideea existentei unui Arc de Triumf in Bucuresti a avut, vreme de 90 de ani, o existenta la fel de efemera ca si ideile politicienilor…

De la revolutionarii pasoptisti pana la 1 decembrie 1936, atunci cand a fost inaugurat acest Arc de triumf, pe care-l cunoastem, in Capitala au mai fost ridicate cinci alte arcuri de triumf, toate cu existenta temporara, toate dedicate punctual cate unui eveniment…
Revolutia de la 1848 a avut Arcul ei, Unirea Principatelor la fel in 1859, a fost de asemenea construit un alt Arc pentru defilarea de dupa obtinerea independentei din 1878…
Autoritatile au mai construit si in 1906 si in 1918 dupa Marea reintregire cate un Arc, dar de-abia dupa primul razboi mondial s-a luat decizia construirii unui monument cu caracter permanent.

Acel monument, proiectat de Petre Antonescu, si care trebuia sa comemoreze pentru totdeauna victoria României în Primul Razboi Mondial, a fost construit între 1918-1922, insa faptul ca a fost facut din materiale care nu rezistau nici macar în fata ploilor…
Arcul de Triumf al romanilor, Arcul de Reintregire, era facut din lemn acoperit cu ipsos…
Vechiul Arc de triumf

Vreme de 13 ani Arcul a fost considerat o rusine a Micului Paris…monumentul care celebra existenta acestei tari era mai mult un monument al decaderii…
De-abia in 1935 un grup format din cei mai cunoscuti arhitecti romani si-a asumat sarcina proiectarii si constructiei sale in vreme ce populatia Bucurestiului a finantat cu cateva milioane de lei ridicarea monumentului.

Poate nu stiati, dar o curiozitate, impresionanta de altfel, este ca acest Arc de Triumf, al Unirii, a fost construit cu piatra adusa din toate regiunile istorice ale Romaniei…

Ceremonia inaugurarii a avut loc la 1 decembrie 1936, atunci când se împlineau 18 ani de la Unirea Transilvaniei cu România.
Dupa venirea la putere a comunistilor, Arcul de Triumf a fost „mutilat” prin scoaterea de pe partile laterale a celor doua texte ale proclamatiilor regelui Ferdinand catre tara, precum si efigiile familiei regale, pe care ei, comunistii, le-au inlocuit cu niste flori…

Arcul de Triumf ofera la cei 27 de metri înaltime ai sai o deschidere impresionanta pentru cei ce au norocul sa treaca vreodata, chiar si doar ca turisti, pe sub monumentala structura.
Machetele au fost executate de artisti plastici, iar pentru cioplirea marmurei de Ruschita, pe lânga sculptorii autohtoni, s-a apelat si la un numar de zece sculptori din Italia.
Arcul de Triumf este in acelasi timp si o destinatie turistica dar si un punct din care poti sa calatoresti foarte usor catre alte locuri interesante ale Bucurestiului, dupa cum ne explica si istoricul Adrian Majuru:

arc (1)

In aceasta perioada Arcul de Triumf este suspus unei interventii complexe, reparatie menita sa ii asigure stralucirea in urmatoarea suta de ani, dupa cum declara chiar cei ce lucreaza la monument.
Restaurarea si consolidarea Arcului de Triumf vizeaza reparatia capitala a terasei, a fatadei, si , ce este cel mai important desi nu se va vedea, Arcul de Triumf este consolidat seismic.

arc (5)

Echipa BucurestiFM a asistat la un episod special atunci cand a fost realizat acest material, momentul taierii unei parti a unuia dintre pilonii pe care se sprijina Arcul.
Cei ce lucreaza la Arc au lucrat sub nivelul pietei Arcului de Triumf, au dezgolit fundatia monumentului, au taiat pe rand cate un segment din pilonii de suport ai Arcului, operatiune urmata de betonarea si asigurarea astfel a unei rezistente seismice crescute.

arc (4)

Alaturi de Catedrala Încoronarii de la Alba Iulia, de Mausoleul de la Marasesti, de Crucea de pe muntele Caraiman si de Mausoleul din Parcul Carol, Arcul de Triumf este simbolul existentei acestei tari.
Arcul de Triumf spune o poveste intamplata acum o suta de ani…este povestea Romaniei noastre…
Tricolor Arc

George Constantinescu – Teoria sonicităţii, 1918
Eu aleg România vineri, 30 noiembrie 2018, 09:44

George Constantinescu – Teoria sonicităţii, 1918

Revista britanică The Graphic publica în anul 1926 un tablou cu cele mai ilustre personalităţi ştiinţifice ale lumii: Einstein, Edison,...

George Constantinescu – Teoria sonicităţii, 1918
Mărăşti, Mărăşeşti, Oituz
Eu aleg România joi, 29 noiembrie 2018, 19:43

Mărăşti, Mărăşeşti, Oituz

Planul de campanie pentru anul 1917 pe frontul românesc, îndelung discutat cu aliații ruși și cu Misiunea Militară Franceză, condusă de...

Mărăşti, Mărăşeşti, Oituz
Hermann Oberth, primul model din lume al unei rachete cu combustibil lichid
Eu aleg România miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:41

Hermann Oberth, primul model din lume al unei rachete cu combustibil lichid

Acum 122 de ani, într-o casă din Sighişoara, seara, mai multe persoane discutau profeţia făcută de unul dintre bunici: „Peste o sută de ani...

Hermann Oberth, primul model din lume al unei rachete cu combustibil lichid
Henry Coandă – primul zbor cu un avion cu reacţie
Eu aleg România luni, 26 noiembrie 2018, 16:16

Henry Coandă – primul zbor cu un avion cu reacţie

Savantul român Henri Coandă a realizat macheta unui „avion fără elice“ şi a expus-o la salonul internaţional de la Berlin, din 1907, dar...

Henry Coandă – primul zbor cu un avion cu reacţie
Eu aleg România duminică, 25 noiembrie 2018, 10:37

Gheorghe Marinescu – fondatorul şcolii româneşti de neurologie

În primele decenii ale secolului trecut, cei ce treceau vara prin parcul oraşului Sinaia puteau privi miraţi la un personaj care, pe o bancă,...

Gheorghe Marinescu – fondatorul şcolii româneşti de neurologie
Eu aleg România sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 15:29

Constantin Brâncuşi – „Viaţa mea a fost doar un şir de miracole“

„Viaţa mea a fost doar un şir de miracole“, spunea Constantin Brâncuşi. A plecat de acasă la 11 ani, lăsând în urmă o mamă văduvă....

Constantin Brâncuşi – „Viaţa mea a fost doar un şir de miracole“
Eu aleg România vineri, 23 noiembrie 2018, 14:32

Traian Vuia, primul zbor – 1906

În 1902, când a plecat la Pariş Traian Vuia i-a spus mamei: „Nu plânge, mama, ca ma duc departe, dar vei auzi de mine lucruri frumoase si nu ma...

Traian Vuia, primul zbor – 1906
Eu aleg România joi, 22 noiembrie 2018, 11:19

Nicolae Iorga – poate cea mai vastă operă din istoria culturii universale

„Opera lui Iorga e atât de vastă – poate cea mai vastă operă din istoria culturii universale – ea atinge domenii atât de felurite, încât...

Nicolae Iorga – poate cea mai vastă operă din istoria culturii universale