14 oameni au murit în urma prăbuşirii unui acoperiş în gara din Novi Sad
Serbia a fost în doliu sâmbătă şi o anchetă a început după moartea a 14 persoane cu o zi înainte în prăbuşirea unei părţi a acoperişului exterior al unei gări din Novi Sad (nordul ţării).
Articol editat de Valentina Adam, 2 noiembrie 2024, 12:15 / actualizat: 3 noiembrie 2024, 10:20
Locuitorii au aprins vineri lumânări şi au depus flori la un memorial improvizat din apropierea gării, dar şi în alte oraşe, informează Agerpres.
A început ancheta: documente ridicate, persoane audiate
Autorităţile sârbe au declarat că ancheta pentru „determinarea responsabilităţii” pentru accident a început sâmbătă.
„Douăzeci de persoane vor fi audiate încă de astăzi (sâmbătă – n.r.), începând de la vârf, oameni din ministere, de la compania publică de căi ferate”, a declarat ministrul de interne Ivica Dacic pentru postul de televiziune Prva.
El a declarat că poliţia a confiscat documente referitoare la gară de la birourile Ministerului Construcţiilor, Transporturilor şi Infrastructurii.
Cine a efectuat lucrările de renovare la gara din Novi Sad
După trei ani de renovare parţială, o porţiune a gării din Novi Sad, al doilea oraş ca mărime din Serbia, a fost redeschisă în iulie. Dar unele porţiuni sunt încă în construcţie.
Cu toate acestea, compania căilor ferate sârbe a clarificat într-un comunicat că acoperişul exterior care s-a prăbuşit nu a făcut parte din renovările efectuate.
„Vă asigur că cei responsabili vor fi pedepsiţi”, a declarat vineri preşedintele sârb Aleksandar Vucic.
Potrivit Reuters, gara din oraşul Novi Sad, situat la aproximativ 70 km nord-vest de Belgrad, a suferit renovări în 2021 şi 2022. Alte lucrări minore au continuat până în iulie anul acesta, când Ministerul Transporturilor a declarat că în renovare au fost investite în total 16 milioane de euro.
Ministrul transporturilor Goran Vesic a declarat că ancheta, deschisă de autorităţile din Novi Sad, va include Institutul de Stat al Traficului, compania de căi ferate de stat şi consorţiul chinez care a întreprins lucrările de renovare.
„Ancheta va stabili… cine a luat decizii, cine a semnat şi a parafat, cine era responsabil cu controlul (calităţii) lucrărilor”, a spus Vesic într-o emisiune TV.
Vesic, compania de stat a Căilor Ferate Sârbe, Institutul de Stat pentru Trafic şi consorţiul chinez China Railway International Co. Ltd şi China Communications Construction Company (CRIC-CCCC), care au renovat clădirea, toate au spus că porţiunea din acoperiş care s-a prăbuşit nu a fost inclusă în lucrările de renovare.
Foto X