Controversata locomotivă din Jimbolia îşi va găsi locul la Caransebeş
Articol editat de Mirabela Afronie, 17 martie 2014, 14:34
O echipă de muncitori a primăriei Caransebeş a început lucrările de amenajare a zonei în care va fi amplasată controversata locomotivă primită în administrare de municipalitate, din partea Companiei Naţionale a Căilor Ferate. Potrivit şefului Serviciului de Reparaţii şi Întreţinere Străzi, Ion Gheorghe Ştefan, perimetrul de 2.000 de m.p se află în zona CFR, la ieşire din Caransebeş spre Reşiţa şi Timişoara. În aceste zile se lucrează la degajarea zonei care va fi curăţată de vegetaţia uscată şi se va pregăti postamentul pe care va fi amplasată locomotiva, alături de alte două vagoane clasice de călători. Administraţia locală din Caransebeş intenţionează să finalizeze aranjamentul edilitar urbanistic până în luna mai.
Vă reamintim că, în luna septembrie, primarul din Jimbolia, Darius Postelnicu, îl acuza pe omologul său din Caransebeş, Marcel Vela, că a luat locomotiva de patrimoniu, care se afla de doi ani în Gara din Jimbolia şi a dus-o în Caransebeş. Edilul din Jimbolia susţinea că acest lucru a fost posibil pentru că primarul din Caransebeş a primit un aviz de la Ministerul Transporturilor, care însă încălca o înţelegere anterioară, prin care locomotiva, fabricată în 1943 în Germania, ar fi trebuit să rămână la Jimbolia până în 2016. Într-un răspuns oficial semnat de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, se arată că transferul locomotivei la Caransebeş, s-a făcut cu acordul secretarului de stat Cristian Chibu şi cel al CFR. În documentul amintit se mai arată că Primăria din Jimbolia a fost înştiinţată de acest transfer în luna august a anului trecut. Totuşi, ministerul a declanşat un control intern în acest caz. (Cornelia Vlaicu)