Ascultă Radio România Reșița Live

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii pot primi diferite informații, consiliere, sprijin moral.

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Articol editat de Cristina Corocan, 14 februarie 2025, 14:49

Mii de apeluri au fost înregistrate în 2024 la nivel național, la telefonul dedicat persoanelor vârstnice. Câteva sute dintre acestea au fost de la apelanți unici, iar persoanele în vârstă au beneficiat de informare, consiliere, îndrumare, sprijin material sau emoțional.

Apelurile au fost din toată țara și din Banat. Sigur, avem 95 de apelanți care ne-au sunat pentru prima dată în anul 2024, din Caraș-Severin, 32 la număr. Cu această ocazie îi îndemn pe seniori să ne sune număr cât mai mare. Numărul nostru este 0800 460 001. Linia noastră este disponibilă de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00, și sâmbăta, între orele 8:00 și 16.00. La capătul firului răspund trei asistenți sociali specializați, care pot oferi informații din domeniul social, informații legate despre serviciile de îngrijire la domiciliu, cămine, cluburi de seniori, instituții care oferă sprijin persoanelor vârstnice.

Ca în fiecare an am făcut și un top al nevoilor, top cinci nevoi și în acest an principala nevoie este cea de informații diverse. Am observat că și cei din Banat ne-au sunat pentru informații diverse, informații cu caracter general, pentru că dacă noi avem acces la gadget-urile moderne de informare, de multe ori ei nu știu să le folosească și noi intrăm pe internet și le oferim aceste informații. De asemenea, ne-au sunat pentru informații legate de serviciile de îngrijire la domiciliu sau centrele rezidențiale. A 3-a nevoie este cea de a fi activi, de a participa cât mai mult la activități de îmbătrânire activă. Noi îi încurajăm să se înscrie la cluburile pentru seniori sau să participe la cursele de digitalizare.

Anul trecut am implementat și un nou proiect de digitalizare și îi învățăm să folosească smartphone-ul din dotare, îi învățăm să folosească whatsapp-ul, să poată menține legătura cu membrii familiei, să poată accesa google-ul, să poată să se țină la distanță de persoane care pot să îi păcălească prin diferite metode, tot felul de informații utile, dar nu foarte complicate. Le oferim informații care le-ar putea fi de mare ajutor, poate dacă au nevoie să plătească o factură, deși îi încurajăm să meargă și fizic, să fie în continuare activi și să aibă motive să iasă din casă, dar poate la un moment dat au nevoie să plătească online sau să facă cumpărături online și atunci îi învățăm cum să folosească aceste aplicații.

De asemenea, ne-au mai sunat pentru că se simt singuri și astfel sunt introduși în programul nostru de reapelare atât colegele mele, asistenți sociali, cât și voluntarii noștri special pregătiți îi sună o dată pe săptămână și stau de vorbă cu ei. Discuțiile sunt discuții normale, de prietenie, discuții pe care le avem și cu membrii seniori din familiile noastre. Și cea de-a 5-a nevoie este cea financiară sau materială, unde îi îndrumăm să apeleze la instituțiile de stat competente sau la ONG-uri care îi pot sprijini ocazional cu pachete cu alimente.

Cea mai vârstnică persoană care ne-a apelat anul acesta are 96 de ani, dara am avut în reapelare și persoane care mai aveau puțin și împlineau 100 de ani.

La primul apel, colegele mele aplică un formular, o evaluare socială și încearcă să își dea seama care este nevoia vârstnicului, pentru că, din păcate, de puține ori ne spune exact seniorul, necunoscând exact tipurile de servicii care pot veni în ajutorul lui. Bineînțeles, că în programul de reapelare sunt și discuții despre problemele lor, depinde de cum se simte seniorul în ziua respectivă.

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii, dar și aparținătorii pot primi informații despre serviciile specifice pentru seniori, dar și reapelare săptămânală, sprijin moral pentru vârstnicii care se simt și care sunt singuri. Le transmit atât seniorilor, cât și aparținătorilor să ne sune de luni până vineri, între orele 8:00 și 20.00 și sâmbătă, între orele 8:00 și 16.00. Dacă au nevoie de o îndrumare, de o vorbă bună, la capătul firului vor găsi colegele care sigur vor încerca cel puțin să le dea o soluție”, a spus pentru Radio Reșița, Roxana Molocea, coordonatorul Telefonului Vârstnicului.

Anul acesta, la aproape 10 ani de existență a serviciului, sunt peste 105.000 de convorbiri cu seniori din toată țara. Numai în 2024 au fost peste 10.000 de convorbiri, iar 2.200 de seniori au sunat pentru prima dată.

sursa foto: Telefonul Vârstnicului

Urmărește-ne și pe Google News

Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro

Uzina de apă din Caransebeș, inaugurată oficial după 12 ani
Actualitate joi, 17 aprilie 2025, 17:11

Uzina de apă din Caransebeș, inaugurată oficial după 12 ani

După aproape 12 ani și o investiție de peste 20 de milioane de euro proveniți din fonduri europene, locuitorii din Caransebeș pot în sfârșit...

Uzina de apă din Caransebeș, inaugurată oficial după 12 ani
Acțiune de curățenie în Parcul Central Băile Herculane
Actualitate joi, 17 aprilie 2025, 15:34

Acțiune de curățenie în Parcul Central Băile Herculane

Curățenie de Paște în Parcul Central din Băile Herculane Cu ocazia Sărbătorilor Pascale 2025, administrația locală din Băile Herculane a...

Acțiune de curățenie în Parcul Central Băile Herculane
De Paște, Peștera Comarnic va fi închisă pentru vizitatori
Actualitate joi, 17 aprilie 2025, 13:46

De Paște, Peștera Comarnic va fi închisă pentru vizitatori

De Paște, Peștera Comarnic va fi închisă pentru vizitatori. Programul normal va fi reluat începând de marţi, 22 aprilie. Peștera Comarnic,...

De Paște, Peștera Comarnic va fi închisă pentru vizitatori
Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Caraş-Severin îşi suspendă activitatea joi între orele 9:00 şi 13:00
Actualitate joi, 17 aprilie 2025, 08:00

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Caraş-Severin îşi suspendă activitatea joi între orele 9:00 şi 13:00

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Caraş-Severin îşi suspendă activitatea joi, 17 aprilie, între orele 9:00 şi 13:00. Măsura vine ca...

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Caraş-Severin îşi suspendă activitatea joi între orele 9:00 şi 13:00
Actualitate miercuri, 16 aprilie 2025, 18:30

Viitor verde pentru Caraș-Severin: peste 700 hectare regenerate în cadrul campaniei de împăduriri de primăvară

Primăvara 2025 aduce noi reușite în cadrul campaniei de împăduriri desfășurate de Direcția Silvică din Caraș-Severin, instituție aflată...

Viitor verde pentru Caraș-Severin: peste 700 hectare regenerate în cadrul campaniei de împăduriri de primăvară
Actualitate miercuri, 16 aprilie 2025, 18:14

Terapia durerii la Reșița: prima conferință multidisciplinară organizată de Colegiul Medicilor din Caraș-Severin

Un eveniment de referință pentru comunitatea medicală din Banatul de Munte a avut loc astăzi, prin organizarea primei conferințe dedicate...

Terapia durerii la Reșița: prima conferință multidisciplinară organizată de Colegiul Medicilor din Caraș-Severin
Actualitate miercuri, 16 aprilie 2025, 18:00

Carne de miel proaspătă pentru masa de Paște, direct de la fermierii locali, în Piața Reșița Nord

Cărășenii care își doresc carne de miel proaspătă pentru masa tradițională de Paște o pot cumpăra direct de la crescătorii locali, în...

Carne de miel proaspătă pentru masa de Paște, direct de la fermierii locali, în Piața Reșița Nord
Actualitate miercuri, 16 aprilie 2025, 17:52

Consilierii județeni din Caraș-Severin „dau o mână de ajutor” turismului balnear

Consilierii județeni din Caraș-Severin au aprobat în ședința ordinară de astăzi un parteneriat cu Primăria Băile Herculane. Asocierea este...

Consilierii județeni din Caraș-Severin „dau o mână de ajutor” turismului balnear