Zeci de copii din patru cartiere din Reşiţa au învăţat cum să se comporte şi să se facă respectaţi în societate
Timp de 18 luni, 200 de copii din cartierele: Mociur, Dealul Crucii, Stavila şi Colonia Baraj din Reşiţa, elevi ai Colegiului Naţional „Traian Lalescu” din oraş au participat în proiectul „Reşiţa – oraş educat şi tolerant”.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 18 decembrie 2023, 20:22
Obiectivele generale ale proiectului au fost printre altele: creşterea participării copiilor la ZUM-uri în grădiniţă şi şcoală, precum şi creşterea capacităţii societăţii civile de a promova coeziunea şi integrarea grupurilor vulnerabile din Reşiţa.
Pentru Radio Reşiţa, Daniel Grebeldinger, preşedintele Asociaţiei „Nevo Parudimos”:
„Asociația Nevo Parudimos împreună cu Colegiul Național Traian Lalescu și Banat tv din Reșița am implementat o serie de activități care vizau creșterea accesului la educație și îmbunătățire a prezenței și a performanței școlare a copiilor din Mociur, Dealul Mare și Moara Juracek, mai bine zis copii care merg la școala din Dealul Mare și cei care merg la Şcoala din Mociur şi care sunt structuri ale ale Colegiului Naţional Traian Lalescu.
Aș vrea să vă prezint puțin despre partea de voluntariat și partea de promovare a toleranței și a interculturalității, a înțelegerii între locuitorii din orașul Reșița care, spunem noi, a fost una foarte frumoasă și de succes deoarece a implicat câteva mii de persoane din oraș. Au fost campanii la televiziune cu minorități și personalități din partea minorităților, au fost concursuri adresate elevilor și copiilor din oraș pe diferite teme legate de interculturalitate, au fost activități de voluntariat săptămânale pentru copii, dar pentru copii cu familiile lor, pentru comunitate, activități propuse chiar de unii dintre voluntari care s-au desfășurat pe toată perioada proiectului.
Ca număr de persoane în cadrul proiectului am avut ca beneficiari direcți două sute de elevi ai acestor școli, familiile acestora, iar indirect a fost toată comunitatea locală din Reșița implicată și chiar dacă noi ne-am propus inițial să lucrăm doar cu școlile din Mociur și Dealul Mare am ajuns să lucrăm și cu copiii de la Diaconovici-Tietz sau copiii din Govândari care în mod normal ar fi trebuit să fie în grupa țintă pentru că s-au implicat și au participat la activitățile noastre. Tot timpul am încercat să aducem cât mai multe persoane care să fie alături de noi„.
Acesta a mai subliniat că, obiectivele specifice ale proiectului au constat în: îmbunătăţirea calităţii procesului educaţional în cele 3 şcoli şi 3 grădiniţe din oraş unde studiază copiii din cartierele: Mociur, Stavila, Dealul Crucii şi Colonia Baraj: dezvoltarea unui set de 3 activităţi extraşcolare menite să crească atracţia pentru educaţie a elevilor din cartierele menţionate; creşterea gradului de informare al părinţilor celor 200 de copii implicaţi în proiect; creşterea gradului de toleranţă a locuitorilor oraşului Reşiţa faţă de grupurile dezavantajate şi în special faţă de locatarii din cartierele urbei, precum şi creşterea gradului de implicare în activităţile de voluntariat a locuitorilor oraşului de pe Bârzava din cele 4 cartiere.
Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 şi GAL Reşiţa.