[AUDIO] Vrei să faci o călătorie inedită cu trenul? Ruta Oravița – Anina este alegerea perfectă
(Alexandru Galbenu)
Articol editat de Mirabela Afronie, 19 mai 2016, 18:30
Calea ferată Oravița–Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană și a patra construită de pe teritoriul actual al României.
Aceasta a fost construită de austrieci între ani 1855 – 1863, pe când Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar, iar prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă și de acolo trasă de 40 de perechi de boi până la Oravița.
Realizarea ei a avut ca scop transportul cărbunelui extras din minele de la Anina către Oravița, și de acolo mai departe pe Calea ferată Oravița-Baziaș până la Dunăre, spre a fi încărcat în vase de transport fluvial. Are în componență 14 tunele cu o lungime totală de 2.084 m și 10 viaducte, linia parcurge Munții Aninei. A fost supranumită Semmeringul Banatului.
Rezervarea locurilor este o bună oportunitate pentru agențiile de turism dar și pentru grupurile de persoane, care își pot planifica călătoria cu o lună până la trei luni înainte.
Trenurile circulă în fiecare zi după următorul program:
RE 9695 Plecare Oravița 11:15 Sosire Anina 13:05
RE 9694 Plecare Anina 13:30 Sosire Oravița 15:20
Alina Predescu, purtător de cuvânt al CFR Călători a declarat:
”Pe întreaga durată a sezonului estival, CFR Călători, la cele două trenuri care circulă pe ruta Oravița-Anina a introdus opțiunea de rezervare a locurilor astfel încât prioritate la călătorie au cei care iși fac rezervare anticipat”.
(Alexandru Galbenu)