[AUDIO] Violența în școli: O simplă îmbrânceală între elevi se poate transforma într-o tragedie
Articol editat de Mirabela Afronie, 4 aprilie 2016, 14:03 / actualizat: 5 aprilie 2016, 6:00
Violența este una dintre marile probleme a lumii contemporane și apariția acesteia în mediul școlar devine, adesea, un lucru obișnuit. Din cauza faptului că, acest fenomen reprezintă o problemă delicată, punerea sub control sau evitarea violenței se poate înfăptui numai dacă îi sunt cunoscute cauzele, dar și posibilitățile de evitare.
La nivelul Inspectoratului Școlar Județean din Caraș-Severin a fost întocmit Planul Teritorial Comun de Acțiune în baza căruia s-au inițiat și desfășurat multiple activități de prevenire și combatere a violenței. În cadrul acestui plan sunt descrise anumite proceduri eficiente cum ar fi: serviciul pe școală, învoirea elevilor, monitorizarea frecvenței și a disciplinei în rândul elevilor. Cu toate acestea la nivel județean nu s-au înregistrat fapte de violență grave sau cu impact mediatic deosebit. În ceea ce privește violențele fizice ușoare, acestea sunt prezente în școlile din Caransebeș, Bocșa, Măureni și Oravița. Referitor la furtul sau tentativa de furt a telefoanelor mobile, în Moldova Nouă s-au înregistrat două cazuri și unul singur în Caransebeș. Prevenirea comportamentului violent în școală, reglementarea accesului în unitatea de învățământ sau aplicarea sancțiunilor date de comisia de disciplină pentru elevi, reprezintă o altă grupă de măsuri de prevenție a situațiilor tensionate din mediul școlar. Aportul directorului reprezintă un factor important prin identificarea timpurie a elevilor cu potențial violent și a cauzelor care pot determina acest tip de comportament. Consilierul școlar are și el un rol decisiv, de asemenea, prin desfășurarea discuțiilor de grup cu elevii din școală și părinții acestora. Problema violenței în școală poate și trebuie să devină o temă de reflecție pentru toți cei implicați în actul educațional.
Din păcate există și unii copii răsfățați și copii lipsiți de educație, dar și părinți care nu se interesează de conduita copilului, ne-a declarat profesorul Camelia Truț, de la școala gimnazială Mihai Peia, Reșița:
(Andreea Lupşa)