Viitor sumbru pentru Semeringul Bănăţean
foto: semeringulbanatean.blogspot.ro
Articol editat de Sebastian Dragomir, 31 martie 2014, 10:11 / actualizat: 3 aprilie 2014, 9:25
Semeringul Bănăţean riscă să piardă lupta cu economia de piaţă. Cel puţin,aşa a lăsat să se înţeleagă ministrul Transporturilor Dan Şova, prezent zilele trecute la Reşiţa. Acesta a menţionat că investiţiile în infrastructura feroviară se realizează exclusiv în funcţie de performanţe economice. În politica celor de la CFR nu există implicaţii sentimentale sau istorice. Linia ferată Oravița-Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană și a patra construită de pe teritoriul actual al României. Pe cei 34 de kilometri, traseul montan are în componență 14 tunele și 10 viaducte, iar diferenţa de altitudine între cele două oraşe este de 340 de metri.
Această linie ferată este vitală pentru promovarea turismului în zonă. Menţinerea în stare de funcţionare a liniei ferate Oraviţa–Anina, în paralel cu amenajarea muzeelor miniere şi cu dezvoltarea unor activităţi economice ce implică şi transportul materiei prime şi a produselor realizate pe calea ferată respectivă, ar creea contextul favorabil dezvoltării rapide a turismului având în vedere faptul că factorul natural al reliefului este propice acestei dezvoltării.
În acest moment există un interes declarat şi nedisimulat din partea unei societăţi comerciale multinaţionale (Globernica SA) interesată de exploatarea superioară a masei lemnoase din zona şi de construirea unei uzine electrice pe bază de biomasă. Dezvoltarea acestor investiţii este condiţionată de garanţii privind menţinerea în funcţiune a liniei ferate Oraviţa-Anina, necesare pentru transportul materiei prime şi a produselor finite rezultate din procesul de producţie.
Pe lângă transportul de mărfuri această linie ferată deserveşte şi componenta turistică a economiei, ea servind în acest fel şi la promovarea potenţialului turistic din zonă. (Sebastian Dragomir)
foto: semeringulbanatean.blogspot.ro