Universitatea de Vest din Timișoara investește într-un sistem integrat de perfecționare psihopedagogică
Universitatea de Vest din Timișoara investește în pregătirea profesorilor săi. Astfel, instituția anunță lansarea proiectului „Sistem integrat de perfecționare psihopedagogică continuă pentru cadrele didactice universitare”. Obiectivul general este creșterea calității activităților didactice prin dezvoltarea capacității cadrelor didactice universitare de a proiecta și implementa activități instructiv-educative centrate pe student și formare de competențe.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 29 iunie 2017, 10:24
Pentru îndeplinirea acestui obiectiv vor fi demarate activități de perfecționare a unui grup de 17 experți în formarea didactică a personalului universitar. De asemenea, va fi modernizată platforma Centrului de Dezvoltare Academică (CDA) din cadrul instituției, pentru evaluarea nevoilor de formare a personalului didactic universitar, evaluarea calității prestației didactice și furnizarea de programe de formare bazate pe nevoile reale ale universitarilor.
Vor fi formate cel puțin 100 de cadre didactice din UVT, în vederea dezvoltării și implementării de activități didactice înalt calitative centrate pe student și formare de competențe. În plus, 1000 de cadre didactice din cel puțin 30 de universități din România vor fi informate cu privire la acest segment educațional și li se vor prezenta exemple de bune practici în acest sens, dezvoltate, implementate și testate de către CDA.
Analiza de nevoi realizată în UVT în 2017 evidențiază o nevoie în dezvoltarea de competențe didactice pentru a proiecta și implementa activități instructiv-educative centrate pe student și, prin urmare, o direcție prioritară de formare continuă a personalului academic. Astfel, peste 50% dintre cei 346 de respondenți (eșantion reprezentativ la nivelul UVT) s-au arătat foarte interesați de eventuale activități de formare care le-ar dezvolta acest gen de competențe.
Proiectul are o durată de implementare de șase luni (iunie – decembrie 2017) și a primit finanțare prin Fondul de Dezvoltare Instituțională, în urma unei competiții coordonată de Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS).