Turiştii reclamă că vagoanele care circulă pe calea ferată Oraviţa – Anina sunt insuficiente
Odată cu venirea primăverii, calea ferată Oraviţa – Anina, numită şi Semeringul bănăţean este tot mai vizitat.
Articol editat de Mirabela Afronie, 6 aprilie 2019, 12:00 / actualizat: 6 aprilie 2019, 15:23
Foarte mulţi turişti spun că mai ales la sfârşit de săptămână, locurile sunt insuficiente şi de multe ori nu au putut urca în tren pentru a călători pe acest traseu unic. Ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a dat asigurări că va purta o discuţie cu CFR Călători pentru a suplimenta cele 3 vagoane existente.
Cei 33 de km între Oravița și Anina sunt parcurși în aproximativ două ore, conform orarului operatorului CFR. În afară de stațiile terminus, trenul mai oprește și în stațiile Brădișorul de Jos, Dobrei, Lișava, Ciudanovița și Gârliște.
Calea ferată Oravița–Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană și a patra construită de pe teritoriul actual al României. Aceasta a fost construită de austrieci între ani 1855 – 1863, pe când Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar, iar prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă și de acolo trasă de 40 de perechi de boi până la Oravița.
Realizarea ei a avut ca scop transportul cărbunelui extras din minele de la Anina către Oravița, și de acolo mai departe pe Calea ferată Oravița-Baziaș până la Dunăre, spre a fi încărcat în vase de transport fluvial. Are în componență 14 tunele cu o lungime totală de 2.084 m și 10 viaducte, linia parcurge Munții Aninei.